Business Internaţional

Lufthansa, in pole position pentru preluarea Alitalia

07.10.2008, 17:34 13

Actiunile de lobby ale sindicatelor si politicienilor din Italia par sa incline balanta in favoarea companiei Lufthansa in cursa pentru o parte din Alitalia, compania aeriana care a fost pe punctul de a fi lichidata saptamana trecuta, scrie International Herald Tribune.

Air France-KLM este de mult timp considerata drept partenerul logic al Alitalia datorita aliantelor comerciale existente. Cele doua companii s-au pus de acord cu privire la o preluare la inceputul acestui an, insa intelegerea a fost anulata din cauza divergentelor privitoare la pret si la planurile legate de concentrarea asupra Romei in defavoarea hub-ului din Milano.
Acum, Lufthansa pare sa aiba mai multe sanse de a iesi castigatoare gratie strategiei sale de mentinere a mai multor huburi.
"Modelul companiei Lufthansa de mici hub-uri dispersate pare sa fie mai apropiat de formatul pe care italienii l-ar prefera in mod instinctiv", a declarat o persoana apropiata negocierilor sub conditia anonimatului.
Cel care coordoneaza cautarea unui partener strain este Roberto Colaninno, care conduce CAI, grupul care s-a oferit sa achizitioneze partile profitabile ale Alitalia odata ce statul scapa de activele neperformante ale companiei. Air France-KLM si Lufthansa "se bat" pentru o participatie minoritara, a declarat el.
Compania care va iesi castigatoare ar putea obtine o participatie de pana la 20% in cadrul Alitalia si o pozitie pe piata italiana. Italia a subliniat faptul ca unei companii straine nu i se va permite sa detina mai mult decat o participatie minoritara in cadrul Alitalia.
Dupa saptamani de suspans, Alitalia a continuat sa opereze curse dupa ce pilotii si membrii echipajelor au decis sa sustina oferta CAI. Totusi, puternicele sindicate italiene ar putea inca impiedica incheierea unei intelegeri cu o companie straina.
Primul-ministru italian Silvio Berlusconi a declarat ca Lufthansa este preferata sa dupa ce a spus ca tranzactia esuata cu Air France-KLM, orchestrata de predecesorul sau, Romano Prodi, este "umilitoare". Intelegand situatia, Jean-Cyril Spinetta, directorul executiv al Air France-KLM, a mers la Roma recent si a fost de acord sa sprijine deciziile CAI cu privire la huburi si retea daca acestea sunt profitabile.
Insa in conditiile in care Lufthansa conduce o restructurare a sectorului aerian european, aceasta achizitionand Brussels Airlines si aflandu-se in discutii pentru a cumpara operatorul SAS, unii analisti spun ca Alitalia ar avea de castigat din alianta cu un partener major.
In cazul Lufthansa, o alianta cu Alitalia ar ajuta-o sa gaseasca pasageri pentru a umple cele 15 aeronave Airbus A380 comandate.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24