Business Internaţional

Mulţumită Asiei, coniacul nu cunoaşte criză: vânzările au crescut cu 13% în ultimele 12 luni

Mulţumită Asiei, coniacul nu cunoaşte criză: vânzările au crescut cu 13% în ultimele 12 luni

Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru

14.08.2012, 18:04 307

Coniacul a reuşit să treacă peste deprimarea de pe piaţa europeană cu ajutorul popularităţii tot mai mari de care se bucură în Asia, vânzările acestei băuturi crescând cu 13%, la 2,2 miliarde de euro, în perioada august 2011 - 31 iulie 2012, scrie La Tribune.

În perioada analizată în întreaga lume a fost vândut echivalentul a 168,5 milioane de sticle de coniac, cu 4,3% mai mult decât în intervalul similar din 2010-2011, potrivit datelor Biroului Naţional Interprofesional al Coniacului. Creşterea puternică în valoare a vânzărilor, vizibilă şi în anii anteriori, se explică prin apetitul tot mai mare pentru produse de lux din Asia.

Livrările de coniac XO, sortiment superior care are o vechime de cel puţin şase ani, au avansat cu aproape 23% în valoare, iar cele de coniac VSOP, cu o vechime de minim patru ani, au urcat cu 8,6%.

Vânzările din Orientul îndepărtat au crescut cu 10% în volum şi 21,4% în valoare, depăşind pentru prima oară un miliard de euro, în special datorită Chinei, a treia piaţă de consum ca mărime după SUA şi Singapore.

În Europa de Vest, livrările au scăzut cu 1,5%, la 47,1 milioane de sticle.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO