♦ Vânzările de bere au scăzut cu 6% în volum, dar au crescut cu 17,4% în valoare în primul semestru din acest an, versus perioada similară a anului trecut, semn că preţurile au crescut cu peste 23% ♦ Cea mai mare scumpire apare la sucuri cu acid, de 27,4%, acestea fiind urmate îndeaproape de apa minerală, unde preţurile au crescut tot cu peste 27% ♦ În aceste condiţii, mărcile private ale retailerilor – cunoscute pentru preţurile lor mai mici – câştigă teren.
Vânzările de bunuri FMCG au scăzut pe line în voÂlum în primul semestru din 2023 versus perioada similară din 2022, semn că apetitul de conÂsum e anemic pe fonÂdul inflaÂÅ£iei record ÅŸi al Âscumpirii banilor. TotuÅŸi, în valoare, vânzările aliÂmenÂtelor ÅŸi cele ale băuturiÂlor au crescut puternic, acest plus fiind susÅ£inut exÂcluÂsiv de scumpiri, arată o aÂnaliză ZF făcută pe baÂza datelor oferite de comÂpania de cercetare de piaţă Market Vector.
„Pandemia de COVID-19, războiul dintre Rusia ÅŸi Ucraina ÅŸi inÂflaÂÅ£ia record ÅŸi-au pus toate amprenta asuÂpra economiei româneÅŸti. ConsumaÂtorii au devenit astfel astăzi mai atenÅ£i la cât de mulÅ£i bani cheltuie ÅŸi la modul în care îşi priÂoritizează achiziÅ£iile. Åži nu doar atât, cumÂpără diferit“, spun repreÂzenÂtanÂÅ£ii Market Vector. ÃŽn condiÅ£iile schimÂbăÂrii comportaÂmenÂtului de conÂsum, vânÂzăÂrile în volum – cele care inÂdică de fapt apetitul oaÂmenilor pentru shopping – au scăzut pe linie, decliÂnul vaÂriiÂnd între 2% la apă minerală ÅŸi 13% la mălai. La polul opus, în vaÂloare, încaÂsările avansează în toate cele zece segÂmente analizate de compania de cerÂceÂtare de piaţă, însă diferenÅ£e sunt maÂjore. VânzăÂrile de vin cresc cu 2%, iar cele de apă minerală ÅŸi sucuri cu acid au plus 23-25%.
Vânzările de bere au scăzut cu 6% în voÂlum, dar au cresÂcut cu 17,4% în valoare în priÂmul semestru din acest an, versus perioada similaÂră a anului trecut, semn că preÅ£urile au crescut cu peste 23%. Cea mai mare scumpire apare la sucuri cu acid, de 27,4%, acestea fiind urmate îndeaÂproape de apa minerală, unde preÅ£urile au crescut tot cu peste 27%.