Deficitul acut de forţă de muncă şi necorelarea sistemului educaţional cu piaţa muncii au determinat angajatorii să investească între 15.000 şi 20.000 de euro în amenajarea şi dotarea laboratoarelor din cadrul universităţilor, unde îşi cresc viitorii angajaţi încă de pe băncile facultăţii. „Având în vedere că mediul universitar este pepiniera viitorilor angajaţi, considerăm necesar să ajutăm în crearea unor condiţii de studiu la nivel ridicat. Din păcate, fondurile în învăţământ nu sunt suficiente“, a spus Sorin Rotariu, managing director în cadrul Visma Software, un dezvoltator norvegian de soluţii software pentru eficientizarea afacerilor. Angajatorii se plâng din ce în ce mai mult de pregătirea precară a tinerilor care aplică pentru poziţii de entry-level, iar companii precum Orange, Kaufland, Bitdefender, Google, Gemini Cad Systems, Amazon, Visma Software, EBS România, Aqua Soft sau Porsche s-au aliat creând propriile laboratoare în marile centre universitare.