Companii

Billa deschide 20 de magazine în 2011

29.07.2010, 23:40 102

Billa, cea mai mare reţea de supermarketuri de pe piaţă, cuafaceri de 288 mil. euro în 2009, merge înainte cu extinderea înRomânia anunţând deschiderea a 20 de magazine în 2011, deşi"comerţul se află încă pe o pantă descendentă".

Compania, parte a grupului german Rewe, al doilea mare jucătordin comerţul local, după Metro Group - care operează şi reţelele demagazine Penny Market şi Selgros, a deschis în acest an optmagazine, alte şapte unităţi urmând a fi inaugurate în lunileurmătoare, magazine care creează 500 de noi locuri de muncă.

Cu toate că previziunile sunt pesimiste în continuare în consum,cu un minus de cel puţin 5% în acest an, reţelele străine continuăextinderea în încercarea de a câştiga teren pe o piaţă de 20-22mld. euro. "Vedem un potenţial pentru peste 200 de supermarketuriBilla pe piaţa locală", a spus pentru ZF Filip Cristescu, ChiefOperating Officer (COO) al Billa şi unul dintre cei mai puterniciexecutivi români din retail.

Reţeaua de supermarketuri mizează în acest an pe o cifră deafaceri similară celei raportate pe 2009, de 288 mil. euro, încondiţiile în care pariază pe extindere şi în 2010.

Comerţul local de bunuri de larg consum s-a contractat anultrecut cu circa 10% în volum. Retailerii mari de pe piaţă care nuau investit în extindere şi-au diminuat afacerile în euro cu 15-25%în acest interval.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels