Chiar dacă mediul online este tot mai popular, cu precădere în zona urbană, pentru achiziţia biletelor de avion, a hainelor, electronicelor sau chiar a alimentelor, în cazul facturii la energie consumatorii casnici sunt încă reticenţi, teama de fraudă făcând ca, în unele cazuri, doar 1% dintre clienţi să aleagă acest mod de plată. Pe de altă parte, furnizorii de energie spun că acum comisioanele pe care le suportă nici nu-i încurajează să promoveze acest mod de plată. În România sunt 8,5 milioane de consumatori casnici de energie.
„Din totalul clienţilor casnici ai Electrica Furnizare, sub 1% plătesc factura exclusiv online, cu o valoare medie de 150 lei, aceştia fiind în general din mediul urban“, spun reprezentanţii Electrica, cel mai puternic jucător din domeniul furnizării de energie.
În portofoliul Electrica Furnizare sunt peste 3,3 milioane de consumatori casnici, potrivit celor mai recente rapoarte publicate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), situaţi în zonele Transilvania Nord, Transilvania Sud şi Muntenia Nord. Nici în alte zone lucrurile nu stau mai bine.