Francezii de la Carrefour şi producătorul de mezeluri Angst au deschis primul magazin în franciză. Prin intermediul acestui parteneriat retailerul francez intră pe segmentul magazinelor de proximitate, iar Angst va benefica de know-how şi achiziţii mai ieftine. În cadrul acestui parteneriat Carrefour este francizorul, iar Angst este francizatul. "Parteneriatul dintre cele două părţi implică un mecanism mai complicat", a spus Sorin Minea, care nu a dorit să precizeze care este valoarea contractului sau procentul din cifra de afaceri sau din profit pe care îl va ceda.
În cadrul acestui tip de contracte compania care achiziţionează drepturile de utilizare a unui brand (francizatul) cedează o parte din cifra de afaceri sau din profit şi plăteşte o taxă fixă periodică.
Managementul magazinelor, care se vor numi Carrefour Market-Angst, urmează să fie asigurat de compania lui Minea, în timp ce trainingul angajaţilor, logistica şi sistemul informatic vor fi furnizate de Carrefour. "Nu va fi o nouă entitate. Magazinele vor rămâne în proprietatea mea sau închiriate de mine. Angajaţii vor fi tot ai mei, însă uniformele vor fi mixte Angst-Carrefour", a spus Sorin Minea, al cărui business a ajuns în 2010 la 44 mil. euro.
La Domenii, primul magazin
Primul magazin al producătorului de mezeluri care va fi rebranduit în acest fel este cel din zona Domenii. Această unitate este una dintre cele mai vechi din lanţul de retail al Angst. Magazinul din Domenii nu va fi însă singurul din reţeaua Angst care va suferi o astfel de transformare. Cele două companii intenţionează să rebranduiască întreaga reţea de retail a producătorului de mezeluri până la sfârşitului anului 2012.
"Cele 24 de magazine Angst pot fi teoretic transformate în francize Carrefour Market. Nu are rost să ne grăbim să le transformăm repede, însă până la sfârşitul lui 2012 vom rebrandui întreaga reţea", a explicat Minea. Patronul Angst nu a exclus însă posibilitatea deschiderii şi a altor magazine sub brandul Carrefour Market-Angst dincolo de cele 24 deţinute în prezent. Toate magazinele Angst sunt în Bucureşti, acestea încadrându-se în categoria magazinelor de proximitate sau a supermarketurilor, având suprafeţe cuprinse între 150 şi 1.000 mp. Magazinele Carrefour Market-Angst se vor concentra pe produse alimentare.
Care este interesul Carrefour?
"Angst are o reţea de magazine bine implementate în Capitală, noi venim cu know-how, putere de negociere şi de comunicare, dar şi cu o marcă cunoscută de consumatori", a explicat Francois Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România, cu ocazia lansării publice a francizei Carrefour Market-Angst. Aceasta este prima mişcare de acest fel din România.
În afară de unitatea operată în franciză cu Angst, Carrefour deţine în România în total 60 de magazine, din care 23 sunt hipermarketuri şi 37 supermarketuri.
"Mişcarea se înscrie în strategia multiformat a grupului şi dă dovadă că ne apropiem de ceea ce ne-am propus. Vrem să fim în centrul cartierelor", a spus De Polignac. Magazinele Carrefour Market-Angst vor intra în Bucureşti în competiţie cu reţeua Mic.ro în categoria magazinelor de proximitate şi pe segmentul supermarketurilor cu jucători precum Mega Image, Billa sau Gmarket.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels