Companii

Premieră: vânzările de bere la PET au scăzut anul trecut după ce au „muşcat“ 50% din piaţă

Premieră: vânzările de bere la PET au scăzut anul...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

13.04.2017, 00:07 733

Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut anul trecut cu circa două puncte procentuale, până la 51,5%, aceasta fiind cea mai mare scădere a acestei categorii în ultimii 12 ani.

Vânzările la PET au mai scăzut în 2014, însă nesemnificativ pentru o categorie care s-a dublat în ulti­mul deceniu. În 2004, ponderea vânzărilor de bere în am­balaj de plastic se situa la un sfert din piaţă. La acea vre­me, vânzările de bere la sticlă reprezentau peste 60% din piaţă.

„Anul trecut, vânzările în ambalaj de sticlă au muşcat din cele ale PET-ului astfel că de la o pondere în totalul pie­ţei de bere de 24,8% în 2015, anul trecut acestea au ajuns la peste 27,6%.

„Consumul de bere în ambalaj de sticlă creşte ca urmare a tendinţei românilor de a alege produse pre­mi­um, aceştia se orientează către produse cu o calitate mai bună“, a explicat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.

Consumul de bere s-a situat anul trecut la 80 de litri per capita, acelaşi ca în 2015.

Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere an­treprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii de bere au adoptat „moda“ PET-ului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO