Marii producători de cosmetice, fie ei locali sau internaţionali, migrează către retailul propriu şi intră în lupta cu drogheriile, parfumeriile şi hipermarketurile.
Cei mai importanţi retaileri de pe piaţa de cosmetice, parfumerie şi produse de îngrijire sunt lanţurile Sephora, Douglas şi Marionnaud, toate active pe segmentul mediu spre premium şi toate cu magazine de tip multibrand. Pe această piaţă mai joacă însă şi magazinele online (specializate sau nu), lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri şi drogheriile precum dm drogerie markt. Acestea sunt de regulă pe segmentul mass market. Pe piaţa de lux există câteva parfumerii specializate, însă fiecare dintre acestea are doar una-două unităţi.
Producătorii şi distribuitorii de cosmetice, care până recent livrau către aceste lanţuri de magazine, fac paşi către retailul propriu cu magazine monobrand. Această mutare le permite un control mai bun al preţurilor, o analiză mai atentă a consumatorilor şi o vizibilitate pe măsură.