Companii
Producătorul Cafea Fortuna ţinteşte afaceri de 40 mil. euro anul viitor
Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna
Cafea Fortuna, cel mai mare producător de cafea cu acţionariat românesc, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de 169 mil. lei (37,5 mil. euro), în creştere cu 5,5% faţă de 2016, arată datele transmise de companie.
„Majorarea cifrei de afaceri se datorează creşterii anumitor branduri din portofoliu, diversificării gamei de produse, fapt ce a condus şi la o crestere de personal“, a declarat pentru ZF Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna. El estimează pentru anul viitor un rulaj de 180 de milioane de lei (circa 40 mil. euro).
Businessul Cafea Fortuna a fost pus pe picioare în 1993 de Constantin Moroianu, 58 de ani, de profesie inginer în petrol şi gaze.
Antreprenorul a intrat în business după ´90 şi a început mai întâi să facă comerţ având magazine mici, iar apoi a simţit potenţialul de a face afaceri cu cafea şi aşa a ajuns să deschidă o fabrică.
Cafea Fortuna s-a dezvoltat fără a avea bugetele de marketing de milioane de euro ale marilor multinaţionale, iar abia anul trecut a început o campanie importantă de comunicare.
Cu toate că societatea se adresează abia acum publicului prin campanii de promovare, este singura companie românească prezentă în topul celor mai mari jucători de pe piaţa cafelei, într-o piaţă unde sunt prezente nume precum Strauss (brandul Doncafe), Nestlé (Nescafé) sau JacobsDouwe Egberts (cafeaua Jacobs).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Acţiunile Băncii Transilvania urcă la un maxim istoric la Bursa de Valori Bucureşti după o apreciere de 27% de la începutul acestui an. Cele ale BRD, maxim din 2022 încoace
-
După 20 de ani de prezenţă în România, BRD Finance îşi va înceta activitatea. BRD Finance este în proces de vânzare a întregului portofoliu de credite. La final de martie 2024 compania mai avea credite nete de 173 mil. lei, la jumătate faţă de T1/2023
-
Brandul românesc LUCA merge la Varşovia şi deschide o simigerie
-
Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: Tranziţia nu se va produce peste noapte, aşa că până în 2030 vom vedea în continuare o cerere solidă pentru combustibili tradiţionali
-
Rüdiger Dany, NEPI Rockcastle: În Europa de Vest retailul a ieşit din criza pandemiei şi a intrat direct în cea a dobânzilor mari, a fost „furtuna perfectă“
-
Conferinţa Secretele antreprenorului de succes: „Omul, mai important ca niciodată” – Iaşi. Tehnologia nu va înlocui partea umană din companii, oamenii rămân cea mai importantă resursă a organizaţiilor. Omul şi tehnologia nu pot să lipsească din niciun business
-
Miercuri, 22 mai, ZF şi CEC Bank vă aşteaptă la ora 16.00 la conferinţa ZF Investiţi în România – ediţia Iaşi. Bogdan Neacşu, preşedintele CEC Bank, se întâlneşte cu mediul de afaceri
-
Cât de jos se mai poate duce industria României, sectorul care înseamnă 20% din PIB? Sectorul industrial face aproape 20% din PIB şi scăderea din industria prelucrătoare explică, într-o oarecare măsură, cvasistagnarea economică din primul trimestru din 2024
-
ZF Investiţi în România! Georgian Marcu, Green Angels: 2023 a fost primul an în care nu mai am niciun proiect în portofoliu. Toată lumea aşteaptă după autorizaţiile de construire
-
Adrian Câzu, Benvenuti: Avem furnizori italieni care şi-au închis fabricile din România şi le mută în ţări unde salariile sunt mai mici
-
ZF / Libra Internet Bank Profesii liberale. Drumul IT-iştilor în antreprenoriat. „Tinerii de azi sunt mai dispuşi să rişte şi să construiască produse noi faţă de generaţiile anterioare“. În total, în România lucrează circa 142.000 de persoane în sectorul IT
-
Piaţa asigurărilor după un deceniu. Asigurările generale, de viaţă şi Casco s-au dublat, RCA-ul s-a triplat, asigurările de sănătate au crescut de peste 10 ori, iar cele property au crescut cu 75% în 10 ani. Care este trendul la care ne aşteptăm în viitor?
-
Puterea brandului propriu. Dr. Max a intrat cu brandul propriu de medicamente şi produse farmaceutice în primii 20 de jucători după numărul de cutii vândute către pacienţi în ultimele şase luni. Cine produce marcă privată pentru Dr. Max?