Companii

Renault nu vrea să acorde discounturi pentru Dacia clienţilor vest-europeni

Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault

Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault

Autor: Bogdan Alecu

09.07.2015, 00:07 1530

Presiunea clienţilor vest-europeni asu­pra dealerilor Dacia este tot mai mare atunci când vine vorba de dis­coun­turi, urmând aceeaşi strategie pre­cum în cazul brandurilor de volum, însă francezii de la Renault maxi­mi­zează pro­fitabilitatea mărcii autoh­tone prin elimi­na­rea reducerilor.

„Atunci când intri în­­tr-un showroom Da­cia nu primeşti dis­count la achi­ziţie. Poţi primi cel mult ac­cesorii cum sunt covo­ra­şele. Dorim să păstrăm acest model, cu toate că tot mai mulţi clienţi vor să pri­mească dis­count. Dar Dacia, busi­nessul mo­del Dacia, este con­cen­trat pe pre­ţuri fixe şi retail în Europa de Vest“, a spus Jerome Stoll, Chief Performance Of­ficer şi vicepreşedinte al Grupului Re­nault, responsabil de vân­zări şi mar­ke­ting, fiind al doilea om în ierarhia Re­nault după Carlos Ghosn. Miza strate­giei o reprezintă menţinerea profitabi­li­tă­ţii brandului Dacia, care a fost de­nu­mi­tă „vaca de muls“ a Renault, având o pro­fitabilitate de circa 9%, si­mi­lară cu a brandurilor premium.

Cu toate că principala piaţă a Dacia este Europa de Vest, cu cele mai mari vân­­zări înregistrate în Franţa şi Ger­ma­nia, vice­preşedintele Re­nault spune că în con­­tinuare clienţii oc­­ci­­dentali sunt re­ticenţi când vine vor­ba de achiziţia pro­priu-zisă.

„Awareness-ul mă­r­cii Dacia este foarte ma­­re dar fami­lia­rita­tea cu bran­dul nu este la ace­­laşi nivel înalt. De fie­­care dată când avem chel­­tuieli de marketing pen­tru Da­cia acestea se văd. Mulţi au auzit şi cunoscut marca Dacia, dar nu ştiu produsul. Încă putem pro­mova bran­dul către clienţi dacă in­ves­tim în pro­movarea acestuia“, a subliniat Stoll.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO