♦ Părinţii nu ştiu ce să pună pe lista de cumpărături pentru începutul anului şcolar, pentru că nu ştiu dacă îşi vor trimite copiii la şcoală sau nu pe 14 septembrie.
Vânzările de rechizite pe care librăriile le aveau în lunile august-septembrie odată cu campaniile „Back to school“ sunt anul acesta mai mici cu până la 50% în cazul unor lanţuri, în condiţiile incertitudinii care planează asupra contextului în care va începe anul şcolar. Scăderile deja se văd, iar librăriile au făcut comenzi mai mici către furnizori.
„Luna septembrie reprezintă, în mod normal, perioada de vârf a vânzărilor în cadrul societăţii noastre, datorită începerii noului an şcolar. Ţinând cont de situaţia actuală legată de pandemie şi incertitudinea începerii anului şcolar, preconizăm o vânzare mai redusă comparativ cu ceilalţi ani. În luna august, vânzările sunt mai mici cu 40% faţă de anul trecut“, spune Alina Mirea, de la Compania de Librării Bucureşti, o reţea cu 41 de magazine în Capitală, potrivit datelor de pe site.