Retailerul francez Carrefour cântăreşte situaţia businessului din China şi ia în calcul chiar şi un posibil exit din piaţă prin vânzare, ceea ce i-ar pune pe francezi lângă celelalte companii care au luat decizia de a ieşi din ţară în ultimii ani, potrivit surselor citate de Bloomberg.
Gigantul francez din retail lucrează deja cu un consultant şi a început să caute potenţiali cumpărători, potrivit surselor.
Carrefour ar putea cere circa 1 miliard de dolari pentru businessul din China, deşi ar putea vinde doar o participaţie. Nu este prea târziu pentru francezi să renunţe la planurile de vânzare cu totul, încât nu a fost luată nicio decizie finală.
O purtătoare de cuvânt din partea Carrefour a declarat că vânzarea businessului din China „nu este pe agendă”.
Mai multe grupuri multinaţionale ies parţial sau total din China pe fondul încetinirii creşterii consumului. Reorientarea consumatorilor către comerţul online a oprit expansiunea retailului în a doua cea mai mare economie din lume.
Dacă se hotărăşte să vândă, Carrefour se alătură retailerului german Metro, care renunţă de asemenea la o mare parte din businessul din China.
Cifra de afaceri netă a businessului din China a scăzut cu circa 10% anul trecut, la 3,6 miliarde euro, potrivit raportului annual al companiei.