♦ Grupul german Schwarz deţine în România două reţele aflate în top trei jucători din comerţul alimentar, mai exact Kaufland, care este şi liderul pieţei, şi Lidl, care ocupă ultima poziţie pe podium, dar care vine puternic din urmă ♦ Cele două companii, deşi au acelaşi acţionar, sunt operate separat.
Gigantul german Schwarz, proprietarul reţelelor de magazine Kaufland şi Lidl, a obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 20 mld. lei în România, conform calculelor ZF pe baza datelor publice şi a celor înaintate de companii. Astfel, businessul total a avansat de la 18,7 mld. lei în 2018, la 21,6 mld. lei anul trecut, ceea ce înseamnă un plus de 15,5%.
Nemţii devin primul grup de comerţ din România care sare de acest prag ca cifră de afaceri. Deşi cele două reţele au acelaşi acţionar, ele sunt operate independent în România şi de altfel pe toate pieţele din lume, având management şi strategii diferite. De asemenea, cele două companii sunt active pe formate diferite de piaţă, Lidl fiind discounter, iar Kaufland lanţ de hipermarketuri, cu o politică a preţurilor mici. Nemţii sunt prezenţi pe câteva zeci de pieţe, mai ales cu Lidl, Kaufland fiind dezvoltat preponderent în Europa, focusul fiind regiunea Europei Centrale şi de Est. Grupul a avut în anul financiar 2018-2019 afaceri cumulate de 104 mld. euro la nivel mondial, fiind cel mai important grup de comerţ din Europa.
Pe plan local reţelele surori Kaufland şi Lidl „mănâncă“ 20% din tot comerţul alimentar din România după ce afacerile cumulate au sărit de 20 mld. lei, iar din comerţul modern ele au deja o treime.
Spre comparaţie, în 2008, ultimul an de boom economic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7% în totalul vânzărilor locale de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei. Atunci Lidl încă nu intrase pe piaţă, iar Kaufland nu era lider.