Retail&Agrobusiness

Vânzările Coca-Cola au scăzut în cinci din ultimii şase ani: anul trecut brandul fanion a tras în jos afacerile

Vânzările Coca-Cola au scăzut în cinci din ultimii...

Autor: Mădălina Panaete

19.02.2015, 00:06 367
Comparativ cu anul 2008, vânzările în volum ale îmbuteliatorului s-au contractat cu circa 30%, conform calculelor ZF pe baza rapoartelor companiei-mamă Coca-Cola HBC.
 
Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a încheiat anul trecut cu o scădere a volumelor vândute de 6%, până la 790 milioane de litri (139 mil. navete), una dintre cauze fiind declinul vânzărilor Coca-Cola – principalul brand din portofoliul îmbuteliatorului, arată ultimul raport al companiei-mamă.
 
„Într-un mediu care rămâne foarte competitiv, volumul de băuturi carbo­gazoase vândute anul trecut a scăzut cu 7% deoarece creşterea Sprite şi Coca-Cola Zero nu au putut compensa în totalitate evoluţia negativă a brandului Coca-Cola. Segmentul de sucuri din fructe a înregistrat o creştere a vânzărilor cu aproape 10% (high sigle digit), datorită avansului Cappy Pulpy“, se arată în raport.  Astfel, volumele Coca-Cola con­tinuă să fie pe scădere după un an 2013 în care vânzările s-au contractat cu 9%. Criza a adus aproape an de an scăderi pentru îmbuteliatorul Coca-Cola, cu excepţia anului 2012, când com­pania a raportat un plus de 1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO