Companii
#zftrebuiesarepornimbusinessul. Producţia de maşini ar putea fi reluată în România, însă problema este cine le va cumpăra. Uzinele Ford şi Dacia ar putea relua producţia mai rapid decât era programat iniţial, în condiţiile în care mai multe soluţii sunt deja „pe masă“
Dacia şi Ford sunt cei mai mari exportatori din România în 2019
Reluarea producţiei unei uzine auto este însă un procedeu complex, în condiţiile în care acestea au nevoie de componente de la furnizori – şi implicit fabrici ale furnizorilor deja funcţionale, dar şi de o piaţă auto funcţională la nivel european. Mai mult, producţia nu mai poate fi reluată la volumul anterior pandemiei, în condiţiile în care cele mai mari pieţe europene, Germania, Spania, Italia, Franţa sau Marea Britanie, sunt puternic lovite de scăderi.
„În contextul reluării producţiei, componente se pot livra la uzine, însă nu ştim pentru câte zile. Pe de altă parte, vânzările reprezintă problema în această perioadă deoarece sunt ţări unde a fost închisă şi activitatea comercială pe piaţa auto şi ţări închise total“, explică Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
Se dă startul la bani: Cum puteţi lua 50.000 de euro de la stat să vă faceţi o afacere. Care sunt condiţiile şi ce trebuie să faceţi
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Oraşul din România unde se construieşte cel mai nou stadion ultra-modern, care va avea o capacitate de 30.000 de locuri şi va costa 165 de milioane de euro