Eveniment

Jumatate din romani au masina de spalat automata, iar o treime mai mult de doua mobile

Jumatate din romani au masina de spalat automata, iar o treime mai mult de doua mobile

Click pentru imaginea intreaga

28.06.2007, 18:52 29

Compania GfK Romania, care a fost desemnata sa masoare, in perioada ianuarie 2008 - decembrie 2011, in exclusivitate, audienta posturilor de televiziune din Romania, va livra primele date de proba Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA) in luna decembrie a acestui an.
Potrivit cercetarii, aproape toate casele romanilor, respectiv 92% la suta, au in dotare aparate TV functionale, numai 1,6% din acestea fiind LCD-uri sau televizoare cu plasma. In mediul urban, 37% din camine au cel putin doua televizoare.
Dincolo de televizor, romanii au in casa aproape toata aparatura electrocasnica strict necesara (frigider sau aragaz), mai slab fiind reprezentat capitolul hi-tech. Astfel, mai mult de jumatate din romani au aspirator, radio si masina de spalat rufe automata, insa doar 9,3% au aparat foto digital si numai 5,3% video player. In plus, doar 2,4% din caminele studiate sunt dotate cu sisteme Home Cinema sau DVD recordere.
In ceea ce priveste modul de receptie a programelor TV, studiul arata ca 74% din gospodarii dispun de receptie prin cablu analog, 10% au antena individuala si doar 1% receptioneaza programele prin antena colectiva. O crestere semnificativa se inregistreaza in cazul DTH-urilor (Direct To Home), acestea ajungand la 13% din gospodarii fata de ponderea aproape inexistenta de acum patru ani.
"Aceasta crestere poate fi pusa pe seama intrarii pe piata a companiilor de gen, precum Digi, Dolce sau Boom TV", a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK.
TVR 1 si TVR 2 isi pastreaza pozitia de lider cu cea mai larga acoperire nationala, circa 99,1 respectiv 93,6 procente din gospodariile studiate receptand programele acestora.
"Posturile comerciale au inregistrat cresteri semnificative din 2003", a mai declarat Dumitrescu.
"Cifrele acestea nu pot decat sa ne bucure. Suntem mult mai linistiti acum. Romania este intr-adevar intr-o perioada de crestere", a declarat Lucia Romaniuc, presedintele ARMA.
Cercetarea a mai relevat faptul ca cel mai mare venit total lunar pe gospodarie este de 2.500 de lei si mai mult, situatie care se regaseste in cazul a 5% din cazurile analizate. Ponderea cea mai mare, respectiv 21%, o au insa gospodariile cu un venit cuprins intre 900 si 1.500 de lei lunar. 18% din totalul familiilor chestionate castiga intre 301 si 500 de lei lunar.
Pentru realizarea studiului au fost efectuate 13.279 de interviuri fata in fata, fiecare cu o durata de aproximativ 35 de minute. Perioada de culegere a datelor a fost 8 martie-7 iunie. Dintre cele aproximativ 13.300 de gospodarii se va extrage un esantion reprezentativ de 1.320, care va forma panelul pentru studiile de audienta ce vor debuta la 1 ianuarie 2008.
GfK va masura audienta TV in urmatorii patru ani. Compania GfK a fost desemnata, in ianuarie 2007, castigatoare a licitatiei pentru masurarea, in exclusivitate, a audientei televiziunilor din Romania, la care s-au mai inscris companiile Mediaresearch din Cehia si TNS-AGB International, actualul masurator de audienta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO