Special

GfK: Este primul an în care comerţul modern deţine cea mai mare cotă din piaţă

Autor: Octavian Calei

03.12.2013, 00:06 144
Supermarketurile, hipermarketurile şi discounterii au ajuns să deţină pentru prima oară o cotă majoritară din comerţul românesc, în timp ce în Austria astfel de jucători reprezintă 83% din totalul pieţei, a spus Raluca Răschip, consumer goods & retail director al companiei de cercetare de piaţă GfK România, în cadrul emisiunii ZF Live.
 
„Anul 2013 este primul an în care comerţul modern este majoritar, acoperă 53% din piaţa locală, iar restul este comerţ tradiţional“, a declarat Raluca Răschip.
 
În opinia sa, achiziţiile de lanţuri locale de către cele internaţionale vor continua, prin urmare comerţul modern va câştiga teren într-un ritm de 3% pe an.
 
„Deşi veniturile românilor nu au crescut, retailerii internaţionali investesc în continuare pentru că ei au de câştigat din consumul actual. Mâncarea şi băutura reprezintă peste 40% în totalul de cheltuieli din bugetul unei familii. Astfel, atracţia pentru retaileri este foarte mare“, a mai spus Raluca Răschip.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO