Florin Chelu, de profesie inginer, ÅŸi fiul său Răzvan Chelu, arhitect, au pornit anul trecut afacerea Lemnia, un mic atelier unde cei doi anÂtreprenori, îmÂpreună cu un ucenic, realizează genÅ£i din lemn ÅŸi piele naturală, care sunt vândute atât pe piaÅ£a locală, cât ÅŸi într-un magazin cu produse de design din Roma.
Florin Chelu, 56 de ani, a pus pe picioare la începutul lui ’90 un atelier de tâmplărie, care proÂduce uÅŸi furniruite pentru interior, iar anul treÂcut a transÂforÂmat paÂsiunea ÅŸi experienÅ£a de peste 20 de ani în lucrul cu lemnul într-o afacere de nişă.
„Totul a pornit la înceÂputul anului 2014 în timpul unei excursii în Lisabona când am văzut într-un maÂgaÂzin o geantă realizată din bucăţi de oglindă, iar în ea se oglindea raftul din lemn pe care era aÅŸezată. Văzând fladerul lemnului (deÂsenul generat de fibra lemnului - n. red.) pe o geantă, ne-a venit ideea pentru Lemnia, ne-am întors acasă ÅŸi am început să lucrăm, iar după o lună am avut un prototip“, povesteÅŸte Răzvan Chelu, 26 de ani, unul dintre cei doi fonÂdatori ai Lemnia, administrat de firma Green Travel Expert. Atelierul se află în Câmpulung Muscel, judeÅ£ul ArgeÅŸ.
El spune că investiÅ£ia într-un astfel de atelier nu este deloc „neglijabilă“, însă faptul că aveau deja o bună parte din utilaje din businessul anterior i-a ajutat la început. „În restul de echipaÂmente, materiale, website ÅŸi promovare am mai investit câteva mii de euro.“
Antreprenorul spune că în general majoÂritatea comenzilor pe care le priÂmesc sunt personalizate ÅŸi că, deÅŸi este mai eficient să lucreze mai multe genÅ£i în paralel, atunci când au de făcut o singură geantă lucrează între două ÅŸi trei zile. Pe site-ul atelierului Lemnia, preÅ£ul unei genÅ£i variază între 239 de lei ÅŸi 279 de lei. „Toate operaÅ£iunile neceÂsită răbdare ÅŸi timp, însă cel mai dificil este să prelucrăm interiorul genÅ£ii ÅŸi să finisăm suprafaÅ£a din lemn pentru a obÅ£ine un aspect impecabil.“
Pentru realizarea genţilor, cei doi antreprenori folosesc mai multe tipuri de lemn precum stejar, frasin sau fag. În prezent, cea mai mare pondere din vânzări se înregistrează în magazinul online, dar Lemnia are încheiate parteneriate cu magazine fizice. „Cel mai important parteneriat este cu reţeaua de librării Cărtureşti.“
Răzvan Chelu spune că lucrează deja la o colecţie nouă, pe care speră să o lanseze în primăvară. El afirmă că au foarte multe idei şi schiţe care urmăresc acelaşi concept, deci provocarea este să reuşească să materializeze cât mai multe dintre acestea.
Totodată, cei doi antreprenori vor ca în acest an să vândă genţile la nivel internaţional.
„Ţinta pentru acest an este să vindem genÅ£ile pe mai multe pieÅ£e, atât prin site-ul propriu, cât ÅŸi în magazine fizice. Din fericire tocmai am făcut priÂmul pas – am încheiat un parteneriat cu un magazin cu produse de design din Roma, ÅŸi avem discuÅ£ii care sperăm să se conÂcretizeze cât mai curând, cu maÂgaÂzine din Viena, Basel ÅŸi RotterÂdam“.