KLG Europe Logistics a intrat pe piaţa din România în 2006, iar până în prezent investiţiile făcute pe plan local se ridică la peste 25 mil. euro
Dragoş Geleţu, managing director al KLG Europe Logistics România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de logistică, spune că România nu a ajuns nici la măcar jumătate din capacitatea de depozitare pentru care are potenţial şi că aplicarea anumitor facilităţi fiscale, aşa cum este amânarea plăţii TVA la produsele de import, ar putea transforma România într-un adevărat centru de distribuţie pentru zona Balcanilor.
„Dacă am aplica măcar o parte din facilităţile de care industria are nevoie, sunt convins că în România capacitatea de depozitare nu numai că se va dubla, ci se va tripla poate. Dacă România devine centru de distribuţie pentru zona Balcanilor, acest lucru înseamnă că se poate dezvolta pe toate planurile“, a declarat managerul, care este şi unul din acţionarii companiei. KLG Europe Logistics, parte din grupul olandez cu acelaşi nume, are pe lângă platforma de lângă Bucureşti - unde îşi are sediul-, alte şase hub-uri pentru distribuţie, la Bacău, Braşov, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca şi Timişoara, cu o capacitate totală de depozitare de peste 50.000 metri pătraţi.
„Din punct de vedere geografic, România are toate şansele pentru a deveni unul dintre cele mai importante noduri logistice ale Uniunii Europene, în principal datorită celor două porţi navale spre şi dinspre Europa – Marea Neagră şi Dunărea“, consideră şi Kees Kuijken, CEO KLG Europe, care spune că printre principalele motive pentru care compania pe care o conduce a ales să investească în România a fost şi faptul că portul Constanţa are foarte mult potenţial, deşi este puţin valorificat.
KLG Europe Logistics a intrat pe piaţa din România în 2006, iar până în prezent investiţiile făcute pe plan local se ridică la peste 25 mil. euro.
Afaceri în creştere
Cifra de afaceri a KLG Europe Logistics România a consemnat în 2013 o creştere de 11%, la 21 mil. euro. Creşterea a fost impulsionată şi de atragerea a 350 de noi clienţi din diferite sectoare de activitate precum fabrica de plăcuţe de frână de la Ploieşti a Honeywell Friction Materials, Prista Oil sau Saint-Gobain Glass România. Totodată, KLG asigură de anul trecut logistica pentru platforma de export a unui mare retailer internaţional şi operează fluxurile logistice pe plan local pentru compania Coty, unul dintre cei mai mari jucători din industria cosmeticelor. „Cred că 2014 va fi un an mai bun decât 2013 (...). Pentru anul acesta estimăm o creştere a cifrei de afaceri cu două cifră ( peste 10% - n. red.)“, a mai spus Geleţu.