ZF 24

Petru Chiriac, Il Passo: Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consumul a stagnat, numărul competitorilor a crescut

Petru Chiriac, Il Passo: Efortul de a vinde la preţ...

Autor: Cristina Roşca

14.10.2013, 00:07 614
Petru Chiriac (41 de ani), care şi-a petrecut aproape jumătate din viaţă în industria pantofilor şi care controlează astăzi grupul Il Passo, spune că la începutul anului se aştepta la o creştere a consumului, însă ce s-a văzut în piaţă în 2013 a fost lipsa de cash.
 
El adaugă că cea mai importantă creştere a businessului a venit în perioada de reduceri, românii fiind încă atenţi la promoţii şi oferte şi mereu în căutarea etichetei roşii.
„Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consu­mul a stagnat, numărul competito­rilor a crescut, iar noi – ca brand pre­mium (Il Passo,  n.red.) - a trebuit să ne men­ţi­nem preţul constant. Când facem preţurile însă trebuie să ne uităm la piaţă, la concurenţă şi la câţi bani are omul. Anul acesta am simţit o lipsă de cash în piaţă.“
 
Deşi nu a închis niciun magazin în ultimul an, Chiriac explică faptul că în piaţa de încălţăminte concurenţa a cres­cut puternic, mare parte din jucători fiind în online. Astfel, multe dintre bran­durile mari care nu livrau în Ro­mâ­nia acum o fac şi de multe ori chiar gratuit sau la costuri corecte. „Iţi iau din business. Spre exemplu, magazinul nostru online vinde aproape cât un ma­gazin bun de provin­cie“, explică el fără a da cifre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO