Profitul germanilor a intrat pe un trend descendent în criză, câştigul net reducându-se an de an pentru a trece în teritoriul negativ anul trecut.
Comerciantul german Metro Cash&Carry, prezent pe piaţa locală cu o reţea de 31 de magazine, a înregistrat anul trecut primele pierderi din ultimul deceniu, în valoare de 1,26 mil. lei (0,2 mil. euro), după ce în anii de boom profitul ajungea la aproape 250 mil. lei (67 mil. lei).
Un trend de scădere au urmat şi afacerile companiei care au ajuns la 4,49 mld. lei (1,01 mld. euro) anul trecut. În cel mai bun moment, în 2007, compania a ajuns la 1,72 mld. euro, cu 70% mai mari decât cele de anul trecut.
Declinul vine în contextul în care criza pe de-o parte şi expansiunea comerţului modern pe de alta au dus la dispariţia a câtorva zeci de mii de mici comercianţi, magazine de bloc şi chioşcuri. Spre deosebire de lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de discount care se adresează clientului final, lanţurile cash&carry au drept clienţi în principal revânzătorii (micile magazine) şi jucătorii din HoReCa.