♦ Lupta la vârful pieţei de comerţ modern s-a înteţit puternic după ce rezultatele pe 2019 au arătat că diferenţa care îi desparte pe primii doi jucători este tot mai mică ♦ Mai mult, grupul german Lidl anunţă creşteri de 25-30% an de an, mai rapide decât ale celorlalţi, fapt ce îi permite să îşi consolideze locul al treilea şi chiar să se uite spre poziţiile de mai sus ♦ Oficialii Profi au aruncat şi ei mănuşa recent afirmând că ţintesc tot prima poziţie în top, fiind doar o problemă de câţiva ani până ajung acolo.
Grupul francez Carrefour, prezent local cu peste 370 de magazine sub formate precum hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi online, a terminat anul trecut cu afaceri de 11,8 mld. lei, cu 11,5% mai mari ca în 2018, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor publice. E vorba de businessul cumulat al gigantului care îşi operează magazinele prin intermediul a patru firme diferite, în funcţie de formatul acestora.
Este singura companie dintre cele zece nume mari din comerţul modern care are un astfel de model, dar este şi cea care operează cele mai multe branduri şi formate.
După o creştere de două cifre anul trecut francezii s-au apropiat ameninţător de liderul Kaufland, pe cei doi despărţindu-i acum mai puţin de 100 de milioane de lei.