Auto

Exclusiv online: Cu cine va concura viitoarea Dacia City pe segmentul mini? GALERIE FOTO

Exclusiv online: Cu cine va concura viitoarea Dacia City pe segmentul mini? GALERIE FOTO
04.05.2010, 10:04 361

La nivel european, segmentul mini este unul in expansiune.Dimensiunile reduse, nivelul scazut al emisiilor de dioxid decarbon si spatiul pentru doua sau mai multe persoane (fata de unscuter spre exemplu) sunt principalele avantaje invocate declientii acestora in momentul achizitiei. Pe de alta parte, aiciregasim atat modele precum Fiat Panda, cu un pret de pornire deaproape 7.000 de euro in Romania, dar de 9.600 in Germania, Hyundaii10 (8.000 de euro in Romania, 10.000 de euro in Germania), saumodele mult mai scumpe precum smart fortwo (10.600 in Romania,10.000 de euro in Germania) sau noua Toyota iQ (13.388 de euro inRomania, 13.300 de euro si in Germania). In Europa de Vestmajoritatea modelelor entry-level au un pret de pornire mai maredecat cel din Romania datorita unei echipari de baza diferite - inGermania spre exemplu, o masina noua trebuie sa dispuna de la ABS,la aer conditionat, geamuri electrice si inchidere centralizata intimp ce pe piata locala astfel de echipamente sunt disponibile doarin nivelul urmator, nu si pentru cel "de baza".

Pe de alta parte, in "segmentul" de 5.000 de euro in Europa vomregasi si Tata Nano, care in India a castigat titlul de cea maiieftina masina. Astfel, dupa ce Renault s-a retras dinparteneriatul din India, din 2012 va concura direct cu indienii dela Tata - Nano pe de-o parte si noua Dacia City pe de alta parte,ambele avand in proiect o lungime de 3,5 metri si spatiu interiorpentru patru persoane.

La nivel vest-european, pentru 5.000 de euro singurul mijloc delocomotie care poate fi achizitionat este un scuter sau omotocicleta entry-level. Aceasta prezinta avantaj in trafic, dar nusi iarna, sau cand ploua.

Proiectul Dacia City nu reprezinta doar o simpla "evolutie" agamei Dacia, ci o crestere a importantei Renault TechnologieRoumanie - cel de-al doilea tehno-centru al Renault ca marime dupacel de la Paris.

In prezent RTR se afla la conducerea proiectului Logan sicoordoneaza si modelul Twingo - masina de clasa mica a Renault, dela care cel mai probabil Dacia City va prelua o serie de elementetehnice. Asadar, cel mai probabil inginerii RTR testeaza in prezentnoul mini de la Dacia.

Cel mai probabil, noul model va fi prezentat in cadrul SalonuluiAuto de la Geneva din primavara anului viitor, Jacques Chauvet,presedintele Dacia declarand pentru ZF in urma cu doua saptamani casunt sanse mari ca la urmatorul salon elvetian sa vedem un viitormodel Dacia.

Dacia City va fi cel mai probabil primul model al marciiautohtone care nu va mai fi asamblat si in Romania, ci la viitoareauzina Dacia din Tanger, in Maroc incepand din 2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO