Auto

Înainte de a schimba flota Tarom, trebuie să se decidă unde vor zbura avioanele

Înainte de a schimba flota Tarom, trebuie să se decidă...

Autor: Bogdan Alecu

13.01.2016, 18:15 4184

Decizia de a reînnoi şi schimba actuala flotă de avioane a Tarom, trebuie să se realizeze o strategie pentru aceasta, astfel încât viitoarele avioane să se adapteze cerinţelor comerciale ale companiei.

„Nu doar reînnoim flota Tarom ci stabilim deja o strategie comercială, ce vreau să zbor şi unde. Aşa s-a întâmplat în trecut şi cu aeronavele Airbus A310 care nu erau potrivite pentru cerinţele actuale. Trebuie să facem o analiză pe management şi să accelerăm reformarea companiei. Au fost realizate progrese, însă nu cu ritmul potrivit. Spre exemplu, speram la o redresare mai favorabilă a companiei după reducerea preţului la kerosen”, a spus Dan Costescu, ministrul transporturilor.

Christian Heinzmann, CEO Tarom declara anul trecut într-un interviu acordat ZF faptul că Tarom are în plan să reînnoiască complet flota de avioane şi să înlocuiască actualele Airbus A310, A318 şi ATR-urile utilizate în zboruri scurte cu aeronave noi de la Airbus, Embraer (Brazilia) sau Boeing. În funcţie de pachetul oferit de fiecare constructor de avioane, compania doreşte să înlocuiască şi avioanele de tip ATR utilizate în prezent în special pentru zborurile la nivel naţional.

Adoptarea deciziei de a schimba integral flota Tarom vine în condiţiile în care vârsta medie a aeronavelor este de peste 14 ani, cel mai vechi avion având 23 de ani.

În planul companiei este şi extinderea planului de zboruri intercontinentale pentru care compania are în plan achiziţia în regim de leasing operaţional de avioane „wide body” (cu fuselaj lat) pentru a înlocui actualele Airbus A310. Pe de altă parte, România încă nu are drept de survol deasupra Rusiei, fără de care nu poate opera la un preţ competitiv zboruri către China.

Potrivit unor surse din piaţă cele două Airbus A310 din flota Tarom vor fi înlocuite de două A330-200, avion cu 253 de locuri în configuraţie cu trei clase şi care are un preţ per unitate de aproape 209 mil. euro. Acesta este utilizat cel mai mult de Turkish Airlines şi Air China.

Spre exemplu, în regiune compania aeriană a Poloniei, LOT, care este membră a Star Alliance din care face parte şi Lufthansa are în flotă aeronave Boeing 737 şi noile 787 Dreamliner pentru zborurile intercontinentale şi Embraer.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO