Auto

Manta, Chevrolet: 80% din vânzările noului Trax vor fi cu 4x4. Galerie FOTO

Chevrolet Trax în România

Chevrolet Trax în România

Autor: Bogdan Alecu

09.07.2013, 19:51 1157

Chevrolet România, reprezentanţa locală a mărcii americane, a lansat ieri ieri pe piaţa locală noul Trax, SUV de clasă mică ce va concura direct cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka şi Nissan Juke, segmentul crossoverelor de segment B fiind în prezent cel mai dinamic de pe piaţa europeană.

Noul model vine cu trei motorizări, dintre care două pe benzină, de 1,6 litri şi 115 CP, disponibil numai cu tracţiune faţă şi unul de 1,4 litri supraalimentat de 140 CP disponibil atât 4x4 cât şi 4x2 şi dieselul de 1,7 litri şi 130 CP, disponibil de asemenea atât cu tracţiune integrală cât şi cu tracţiune faţă. În ceea ce priveşte echipările, de asemenea Trax dispune de trei versiuni, LS, LT şi LT Plus, cea de bază pornind de la 15.500 de euro cu TVA, pentru modelul cu tracţiune faţă şi motor pe benzină de 115 CP. Echiparea de bază include aer condiţionat, oglinzi electrice, geamuri electrice, radio CD cu MP3, volan multifuncţional, conexiune Bluetooth şi USB. Nivelul al doilea include printre altele sistemul de infotainment Chevrolet MyLink. Cea mai ieftină versiune cu tracţiune integrală este de cea cu motor de 1,4T şi versiunea LS, care costă 18.500 de euro, iar cea mai scumpă costă 21.700 de euro, cu dieselul de 1,7 litri, versiunea de top LT Plus şi tracţiune integrală.

Prin intermediul sistemului Chevrolet MyLink, şoferii au la dispoziţie un sistem uşor de utilizat, care le permite să acceseze fişiere media, inclusiv aplicaţii specializate, de pe dispozitivul lor mobil compatibil.

Chevrolet MyLink permite accesul simplu la agende telefonice, liste de redare, galerii foto (prin intermediul unui stick USB sau iPhone), videoclipuri (prin intermediul unui stick USB sau al conexiunii auxiliare) şi la alte fişiere media stocate. Sistemul poate stoca în acelaşi timp informaţiile de conectare pentru până la 5 smartphone-uri. De asemenea, dispozitivele de stocare precum playerele MP3, dispozitivele iPod şi iPad pot fi conectate via USB. Există o priză de conectare specială pentru dispozitive de redare a fişierelor audio şi smartphone-uri care nu utilizează conexiunile USB sau Bluetooth. Cu aplicaţia BringGo, şoferii pot naviga cu uşurinţă utilizându-şi telefonul, fără a fi nevoiţi să cheltuiască sumele de bani pe care le implică de obicei sistemele de navigaţie integrate.

Pe lângă hărţile 3D, ghidarea pentru încadrarea pe bandă şi informaţiile din trafic actualizate în timp real, pentru care este nevoie de activarea unei conexiuni la reţea prin intermediul smartphone-ului, BringGo poate stoca hărţi pe smartphone. Astfel utilizatorii au acces la locaţii şi instrucţiuni pas cu pas, chiar şi atunci când semnalul telefonului este slab (fără taxe suplimentare pentru transfer de date/roaming). Clienţii ce deţin un iPhone compatibil, ce rulează iOS 6, pot transmite o serie de sarcini specifice asistentului inteligent Siri2, în timp ce ei se concentrează asupra drumului, fără a-şi lua mâinile de pe volan. Prin intermediul modului Eyes Free, şoferii pot interacţiona cu iPhone-urile lor exclusiv prin comenzi vocale, fără ca ecranul dispozitivului să se mai aprindă.

 
 

Trax le asigură cumpărătorilor o mare parte dintre avantajele unui SUV de dimensiuni normale, dar şi dinamica de conducere şi consumul redus de carburant caracteristice autovehiculelor mai mici. şi, mai presus de orice, Trax oferă un nivel maxim de versatilitate, de la habitaclul său flexibil şi modern şi tracţiunea integrală până la conectivitatea sporită a Chevrolet MyLink.

 

Chevrolet Trax în România. Preţuri de listă de la 15.500 euro cu TVA

 

Chevrolet Trax îşi aşteaptă clienţii în show room-urile Chevrolet din România. Preţurile pentru micul SUV de la Chevrolet pornesc de la 15.500 euro cu TVA, Trax fiind echipat generos chiar şi în varianta de bază.

 

Siguranţă maximă

Chevrolet acordă o importanţă deosebită siguranţei, modelele noii game obţinând printre cele mai bune rezultate la testele Euro NCAP.

Noul SUV de mici dimensiuni Chevrolet Trax a primit punctajul maxim de cinci stele din partea organizaţiei independente Euro NCAP (European New Car Assessment Program).

în ciuda evaluării modelului Trax conform noilor protocoale mai riguroase ale Euro NCAP din 2013, acesta s-a dovedit a fi unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul său.

 

Trax este al şaptelea model Chevrolet care primeşte punctajul maxim din partea Euro NCAP, alăturându-se autovehiculelor Aveo, Volt, Cruze, Orlando, Malibu şi Captiva.

 

Forţa designului structural face din modelul Trax unul dintre cele mai sigure SUV-uri de dimensiuni reduse din Europa. Dacă autovehiculul se răstoarnă, acesta a fost proiectat să suporte o sarcină de peste patru ori mai mare decât greutatea sa.

 

Modelul Trax este echipat cu o gamă largă de sisteme moderne de control al şasiului, printre care se numără asistenţa la pornirea în rampă şi sistemul de control la deplasarea în pantă. Alte funcţii standard sunt: controlul electronic al stabilităţii, sistemul de control al tracţiunii, sistem de antiblocare la frânare (ABS) cu patru canale şi distribuţie electronică a forţei de frânare, sistemul de asistenţă hidraulică la supraîncălzirea frânelor şi protecţie anti-ruliu.

 

Cele şase airbaguri, centurile de siguranţă cu prindere în trei puncte pentru toate cele cinci locuri, sistemele de ancorare ISOFIX pentru scaunele de siguranţă pentru copii şi pedalierul retractabil sunt, de asemenea, funcţii standard de siguranţă la bordul modelului Trax.

 
 

Aspectul şi flexibilitatea unui SUV veritabil

 

Emanând forţă, agilitate atletică şi dinamism, Trax reprezintă cea mai nouă expresie a limbajului de design Chevrolet. Cu o lungime de 4,2 m, o lăţime de 1,7 m şi o înălţime de 1,6 m, cel mai nou model al mărcii din segmentul B de autovehicule SUV are o postură fermă şi încrezătoare.

 

Elementele cheie care definesc aspectul exterior al modelului Trax sunt grila dublă a radiatorului, cu legendarul papion Chevrolet, pasajele roţilor pronunţate, aripile spate atletice şi o linie dinamică a acoperişului care se întinde înspre spoilerul integrat.

 

Interiorul este caracterizat de linii fluide, elemente moderne de design şi organizarea de excepţie a habitaclului. Sunt disponibile până la opt configuraţii pentru scaune; rândul de scaune din spate este prevăzut cu o priză standard de 230 V care poate fi folosită pentru reîncărcarea laptopurilor şi a altor dispozitive electronice, fără a fi nevoie de un adaptor.

 

Posibilităţile de depozitare sunt multiple. Spaţiul de încărcare poate fi extins până la 1.370 de litri, iar sub podeaua portbagajului este disponibil un spaţiul de depozitare suplimentar. Pe lângă scaunele din spate, ce pot fi rabatate în raport de 60/40, în cazul nivelurilor de echipare superioare, scaunul pasagerului din faţă al modelului Trax poate fi pliat complet, asigurând o flexibilitate suplimentară pentru obiecte cu o lungime de până la 2,3 m.

 

Printre numeroasele compartimente de depozitare se numără un sertar de depozitare sub scaun şi două torpedouri, dintre care unul conţine porturile pentru USB şi dispozitivele auxiliare care permit o conectare discretă a iPod-urilor, smartphone-urilor şi a altor dispozitive electronice.

 

încărcătura suplimentară poate fi transportată la exterior. Modelul Chevrolet Trax dispune de bare de pavilion standard, cu o sarcină de 75 kg şi poate tracta remorci de până la 1200 kg.

 

Smartphone-ul dumneavoastră beneficiază de tehnologia Chevrolet MyLink

 

şi, în cele din urmă, proprietarii de autovehicule Trax echipate cu sistemul Chevrolet MyLink îşi pot asculta podcasturile, emisiunile preferate de radio şi de ştiri direct din autovehiculul lor Chevrolet, cu ajutorul aplicaţiei Stitcher. Această aplicaţie le permite să îşi creeze propriile posturi radio personalizate la cerere sau să descopere noi emisiuni, în funcţie de preferinţele lor de ascultare3.

Trei motoare cu consum redus de carburant şi, opţional, tracţiune integrală

Gama de motoare va include o unitate turbo pe benzină de 1,4 l, un motor pe benzină de 1,6 l şi un motor turbo diesel de 1,7 l. Tehnologia Start/Stop este disponibilă standard pentru toate versiunile echipate cu transmisie manuală. Atât motorul turbo diesel de 1,7 l, cât şi cel turbo pe benzină de 1,4 l vor fi disponibile şi cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză.

în combinaţie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, motorul de 1,4 l dezvoltă o putere de 140 cp (103 kW) şi generează un cuplu maxim de 200 Nm, în timp ce motorul turbo diesel de 1,7 l asigură o putere de 130 cp (96 kW) şi un cuplu maxim de 300 Nm.

Motorul turbo diesel de 1,7 l este cel mai economic dintre cele trei şi consumă 4,5 l/100 km cu o transmisie manuală (tracţiune pe puntea faţă), în timp ce consumul motorului turbo de 1,4 l cu transmisie manuală va avea o valoare medie de 6,5 l. Emisiile de CO2 sunt de 120 şi respectiv 149 g/km.

Sistemul de tracţiune integrală, disponibil pentru variantele echipate cu motoare turbo pe benzină de 1,4 l sau turbo diesel de 1,7 l se adaptează automat la condiţiile de drum predominante şi îmbunătăţeşte semnificativ aderenţa pe suprafeţe alunecoase sau drumuri pietruite.

Conducerea modelului Trax asigură o experienţă plăcută. Cel mai nou model Chevrolet a fost proiectat pentru a asigura o dinamică de conducere pur-europeană şi dispune de sisteme electronice de asistenţă sofisticate.

Un ecartament faţă/spate de 1.540 mm şi un ampatament de 2.555 mm asigură o stabilitate desăvârşită. Structura integrală a cadrului şi caroseriei modelului Trax, suspensia faţă McPherson şi suspensia spate cu braţ compus contribuie la reacţiile rapide ale autovehiculului şi la sporirea manevrabilităţii.

Modelul Trax dispune de servodirecţie (EPS) cu compensare integrată a uzurii pentru un răspuns mai precis al sistemului de direcţie pe întreaga durată de viaţă a acestuia.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO