Din cele 2,45 de milioane de maşini asamblate anul trecut de Dacia şi Renault peste un milion sunt realizate pe platforma Logan, lansată pentru prima dată în producţie în uzina Dacia de la Mioveni în iunie 2004.
Brandul Logan a ajuns să fie produs şi sub mărcile Renault, Nissan în Mexic şi Mahindra în India, dar şi în Iran, sub numele de Tondar şi chiar în Rusia sub marca Lada, în versiunea de caroserie MCV.
Din iunie 2004 şi până la 1 iunie 2014, Grupul Renault a produs în total la nivel global peste 5,83 de milioane de automobile ce au la bază platforma Logan, pornind de la uzinele din America de Sud, Africa, Europa şi Asia, fiind printre foarte puţinele automobile comercializate în aceeaşi formă la nivel global. Cu toate că sunt produse pe alte continente, toate modelele realizate pe platforma Logan au la bază colecţii CKD (maşini dezasamblate) fabricate în România.
Inginerii români lucrează deja la un nou Logan
Mai mult, tot Logan i-a determinat pe cei de la Renault să investească în centrul Renault Technologie Roumanie, al doilea cel mai mare centru de testare al francezilor după cel de la Paris, ce pune România nu doar pe harta constructorilor auto, poziţionată în prezent pe locul opt la nivel european, ci şi în liga ţărilor unde sunt proiectate de la zero automobilele.
Motiv pentru care, cu toate că au trecut doi ani de când a fost lansată cea de-a doua generaţie a modelului, inginerii deja lucrează la viitoarele modele.