Auto

Q7 sau cum ataca Audi pe BMW si Mercedes in afara soselelor

12.04.2006, 00:00 19

Asteptat de mai multi ani de fanii masinilor germane, Q7, primul model SUV din istoria Audi, se alatura BMW, Mercedes si Porsche in lupta cu concurentii asiatici.

Clientii marcilor premium au cautat intotdeauna sa isi cheltuiasca banii pe modele de masini cat mai neobisnuite. Cererea aparuta s-a intalnit cu oferta pe masura ce au aparut modele de tip SUV (cu veleitati de masini de teren) in portofoliul unor producatori reunoscuti pana atunci pentru limuzinele lor, precum Mercedes sau BMW. Chiar si producatorul de masini sport Porsche a facut pasul spre segmentul SUV prin lansarea modelului Cayenne, intr-o miscare surprinzatoare pentru multi dintre analisti.

Strategia a dat roade si SUV-urile producatorilor germani au inregistrat an de an explozii ale vanzarilor permitand obtinerea unor profituri importante. Cu o puternica revenire in ultimii ani, Audi nu putea sa neglijeze segmentul SUV-urilor de lux si la mai bine de doi ani de la prezentarea in ianuarie 2003 a concept-car-ului Pikes Peak a decis sa lanseze versiunea de productie botezata Q7.

Modelul a ajuns saptamana aceasta oficial si pe piata romaneasca. Cu toate acestea, jumatate din cele 300 de unitati estimate a fi vandute in acest an au fost deja antamate de clienti doar pe baza fotografiilor.

Germanii au derulat inca de anul trecut o ampla campanie de promovare a noului model. Campania a implicat aparitii surpriza la diferite evenimente Audi si chiar compunerea unei melodii speciale.

Cu preturi fara taxe ce variaza intre 44.400 de euro si 72.600 de euro, noul model permite importatorului Audi sa se lupte de la egal la egal cu marcile concurente precum Mercedes sau BMW, ale caror modele de tip SUV merg foarte bine pe piata. Mai mult, in cazul BMW, cel mai bine vandut model la nivelul anului trecut in Romania a fost chiar un model SUV, X3.

Q7 este disponibil in doua variante de motorizare - un propulsor diesel de trei litri, care dezvolta 233 de cai-putere, si unul pe benzina de 4,2 litri si 350 de cai-putere. Din a doua jumatate a acestui an, gama de motoare va fi completata cu un propulsor pe benzina de 3,6 litri si 280 cai-putere.

Pentru a face fata concurentilor cu state mai vechi de plata in domeniu, precum Mercedes M-Klasse, BMW X5 sau chiar Volvo XC 90, noul Audi este echipat cu ultimele inovatii pe care le aveau la dispozitie inginerii de la Ingolstadt.

Sistemul de comanda MMI (Multi Media Interface) permite setarea multora dintre functiile automobilului, de la sistemele audio si pana la navigatia prin satelit sau suspensia adaptabila. Aceasta presupune patru moduri de operare - dynamic, automatic, confort si offroad, care permit o ridicare sau o coborare dupa caz a gardei la sol, in functie de tipul de suprafata de rulare.

Lista electronicelor oferite de Audi este departe a fi terminata, Q7 incercand sa compenseze faptul ca nu este primul SUV lansat in segmentul premium. Astfel pe lista optionalelor figureaza inchiderea electrica a portbagajului, dar si camera video pentru parcare sau "cruise control", sistemul inteligent asigura pe langa mentinerea vitezei la limitele stabilite prin apasarea unui buton si franarea in cazul in care distanta fata de masina din fata se reduce.

Un alt sistem controlat electronic, DownHill Control, asigura asistenta la coborare si franeaza automat pana la o viteza de maximum 20 de kilometri pe ora.

SUV-ul Audi vine si cu o premiera. Sistemul Side-Assist permite schimbarea in siguranta a benzii de circulatie, datorita monitorizarii prin unde radar, a traficului din spatele masinii.

Chiar daca masinile de tip SUV sunt destinate mai putin drumurilor accidentate si mai degraba soselelor, Q7 performeaza si in domeniul masinilor de teren veritabile, potrivit inginerilor germani. Cu toate acestea, lipsa reductorului nu recomanda soferilor iesirea prea aventuroasa in teren accidentat.

Segmentul masinilor de tip SUV a inregistrat in ultimii ani un ritm de crestere situat cu mult peste cel al pietei auto. Aproape fiecare producator de masini are in prezent un SUV sau urmeaza sa isi largeasca portofoliul cu un astfel de model.

Pe langa producatorii germani BMW, Mercedes si Porsche, foarte bine pozitionati pe segmentul SUV-urilor sunt niponii de la Nissan, Toyota si Mitsubishi, dar si Land Rover si Jeep. Volvo si Volkswagen completeaza lista jucatorilor activi pe segmentul masinilor de tip SUV, in timp ce alti jucatori precum Renault urmand sa isi dezvolte in viitor portofoliul si in acest segment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO