Bănci și Asigurări

BCR susţine că până acum nu a primit solicitări de amânare a ratelor de credit în contextul pandemiei de coronavirus. „Avem pregătită deja o procedură specială în acest sens, pe care am mai utilizat-o într-un mod similar şi în perioada 2009-2015

BCR susţine că până acum nu a primit solicitări de...

Autor: Claudia Medrega

13.03.2020, 19:24 2933

BCR, a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală susţine că până în acest moment, nu a avut solicitări de amânare a ratelor de credit, dar banca are pregătită deja o procedură specială în acest sens, pe care a mai utilizat-o într-un mod similar şi în perioada 2009-2015, când peste 200.000 de clienţi ai băncii au beneficiat de refinanţări, restructurări sau ajustări de costuri.

„În plus, această procedură permite gestionarea clienţilor de la distanţă, inclusiv cu semnarea de acte adiţionale, dacă aceştia nu se pot deplasa sau sunt blocaţi în anumite ţări sau zone. Ce ne interesează în mod direct, şi fără echivoc, este să le acordăm sprijin tuturor celor care au nevoie, astfel încât clienţii noştri să evite deplasările care nu sunt necesare”.

Pandemia de coronavirus, care impune carantină, izolare la domiciliu sau chiar internare pentru persoanele contaminate, pune şi debitorii băncilor în imposibilitatea obiectivă de a-şi plăti ratele.

Vineri seara numărul persoanelor contaminate cu coronavirus la nivel naţional depăşea 80.

BCR dă asigurări că va trata cu celeritate fiecare caz şi situaţie de forţă majoră. „Vom discuta cu clienţii, persoane fizice sau antreprenori, şi vom lucra împreună cu ei pentru a găsi, pentru fiecare caz, soluţii pentru a colabora de la distanţă, inclusiv un flux financiar. Noi le putem asigura sprijin pentru activarea serviciilor digitale, printr-un simplu telefon.”

BCR susţine că este important în această perioadă să existe un dialog continuu cu clienţii, astfel încât să înţeleagă cu ce probleme se confruntă şi cum îi poate ajuta.

„În primul rând, ar trebui să ne contacteze ca să ne informeze despre situaţiile pe care le întâmpină prin canalele de comunicare obişnuite (ContactCenter, online), astfel încât să găsim o soluţie cât mai aproape de problemele întâmpinate. Suntem conştienţi de dificultatea momentului şi ne dorim să fim aproape de ei.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO