Bănci și Asigurări

Călin Matei, CEO Groupama: În urma analizei preferinţelor şi a raportului cu riscurile în general vedem un interes în creştere pentru asigurările de viaţă sau de sănătate. Este un trend care ne poate apropia de specificul unor pieţe mai bine dezvoltate, unde asigurările facultative sunt o normalitate

Călin Matei, CEO Groupama: În urma analizei...

Autor: Mircea Nica

07.03.2024, 16:02 331

Asigurările facultative au ajuns în topul produselor de asigurare alese de femei în anul 2023, conform unui studiu comandat de Groupama şi realizat împreună cu Institutul de Marketing MIA, care a fost derulat pe un eşantion reprezentativ urban, format din femei şi bărbaţi cu vârste cuprinse între 20 şi 65 de ani, potrivit informaţiilor transmise de repzentanţii asigurătorului.

“În urma analizei preferinţelor şi a raportului cu riscurile în general, ne-am bucurat să vedem un interes în creştere pentru asigurările de viaţă sau de sănătate. Este un trend care ne poate apropia de specificul unor pieţe mai bine dezvoltate, unde asigurările facultative sunt o normalitate”, a declarat Călin Matei, CEO Groupama. 

Categoria de vârstă care tinde să aibă cea mai mare preocupare pentru asigurările de viaţă, în cazul femeilor, este 36-45 de ani. În ceea ce priveşte asigurările de sănătate, preocuparea femeilor pentru subiect se observă cu preponderenţă în cazul a două segmente de vârstă, respectiv 20-35 de ani şi 36-45 de ani.

Pe de altă parte, asigurările auto se regăsesc şi ele în topul produselor achiziţionate, 76% din femeile asigurate din România având o poliţă RCA, iar 33% având şi o asigurare CASCO. 

Conform studiului, numărul femeilor care au călătorit în străinătate în 2023 creşte uşor faţă de 2022 (+2%), în timp ce numărul bărbaţilor care au călătorit în străinătate creşte cu 7%. În schimb, numărul femeilor care au avut o asigurare de călătorie atunci când au fost în străinătate în 2023 creşte faţă de 2022 cu 9%, în timp ce numărul bărbaţilor asiguraţi pe perioada unei călătorii în străinătate scade uşor (-2%).

În ceea ce priveşte asigurarea locuinţei, acelaşi studiu arată faptul că, din procentul de femei asigurate din România, 52% deţin o asigurare obligatorie a locuinţei, iar 48% deţin şi o asigurare facultativă a locuinţei. 33% dintre femeile asigurate din România au o asigurare CASCO, iar 76% dintre acestea deţin o asigurare RCA.

La finalul anului 2023, distribuţia pe tipuri de asigurări în portofoliul Groupama, în cazul femeilor, confirmă tendinţele identificate în studiu. 69% dintre clientele Groupama au ales asigurări auto, obligatorii sau facultative, în timp ce 25% au ales să achiziţioneze o asigurare a locuinţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO