Bănci și Asigurări

Vânzările mari de RCA au frânat scăderea Omniasig

Autor: Ciprian Botea

22.05.2011, 23:46 511

Omniasig, a treia companie din piaţa asigurărilor, a subscris înprimele trei luni prime brute de 221 mil. lei (circa 52 mil. euro),în scădere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Afacerile asigurătorului înregistraseră un declin de 17% în2010, iar încetinirea ritmului de scădere după primul trimestru dinacest an se datorează vânzărilor mai mari de poliţe de răspunderecivilă auto (RCA).

Compania a redus preţul şi a promovat puternic asigurările RCAîn campania de iarnă, când peste 1,8 milioane de şoferi au încheiatpoliţe noi. Subscrierile pe segmentul poliţelor auto obligatorii auurcat cu 72% în perioada ianuarie-martie 2011 şi au ajuns la 126mil. lei, reprezentând mai mult de jumătate din vânzărileasigurătorului.

Veniturile din asigurări auto facultative (Casco) s-aucontractat însă cu 54%, până la un volum de prime brute de 52 mil.lei. "Scăderea este determinată de interconectarea acestui segmentcu vânzările de autovehicule şi industria leasingului, care şi-aucontinuat declinul în această perioadă", au explicat reprezentanţiiasigurătorului. Compania nu a prezentat rezultatul net alactivităţii. Omniasig a obţinut în primele trei luni venituri de 24mil. lei din poliţe de asigurare împotriva incendiilor şicalamităţilor naturale, cu 19% mai puţin decât în perioadacorespunzătoare din 2010.

Asigurările de răspundere civilă generală au avansat însă cu2,4% şi au ajuns la 6,1 mil. lei. Daunele plătite de Omniasig înprimul trimestru au însumat 159 mil. lei (circa 38 mil. euro),fiind cu 15% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anuluitrecut.

"Această scădere este justificată în primul rând de scădereavolumului sub­scrierilor din poliţe Casco", au expli­catreprezentanţii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO