Comunicarea cu investitorii prin organizarea de „conference call“-uri alături de menţinerea unor bune relaţii cu analiştii şi brokerii de pe piaţa de capital sunt metode prin care companiile listate la bursă pot câştiga încrederea investitorilor, câştig ce se regăseşte în aprecierea cotaţiilor acţiunilor.
„Este esenţial ca companiile listate să comunice cu investitorii, să fie organizate vizite la companii la care să participe analiştii şi investitorii, esenţială este şi comunicarea cu presa. Acestea sunt metode prin care companiile listate îşi fac înţeles businessul şi prin care câştigă încrederea investitorilor“, a spus Lucian Anghel, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti, în cadrul unei conferinţe organizate de BVB şi compania de consultanţă şi audit PwC cu subiectul „Strategii privind maximizarea valorii companiei şi creşterea încrederii investitorilor“.
Pentru a creşte încrederea investitorii în piaţa locală de capital, BVB a promovat anul trecut un nou cod de guvernanţă corporativă care stabileşte reguli precise despre cum ar trebui să fie organizată conducerea unei companii listate, despre regulile de raportare financiară şi despre relaţiile cu investitorii. Companiile listate au avut termen începutul acestui an să comunice public ce capitole respectă din noul cod, iar pentru prevederile pe care nu le respectă să menţioneze motivele. Majoritatea companiilor listate au anunţat în piaţă stadiul conformării la noul cod, însă mare parte dintre acestea nu respectă prevederile privind publicarea politicilor de remuneraţie şi a beneficiilor încasate de conducători.