Burse - Fonduri mutuale

​Lucrul de acasă a determinat crearea “Stay at home”, un nou indice pe Wall Street care cuprinde 33 de companii cu potenţial de creştere în contextul COVID-19

​Lucrul de acasă a determinat crearea “Stay at...

Autor: Tibi Oprea

17.03.2020, 19:54 381

Lucrul de acasă a determinat crearea unui nou indice pe Wall Street, numit "Stay at home", care a fost dezvoltat de firma americană de analiză MKM Partners şi care include 33 de companii care ar profita în urma faptului că populaţia la nivel global se autoizolează în case pentru a ajuta la prevenirea răspândirii epidemiei de coronavirus.

În indice se regăsesc acţiuni precum Netflix (care a câştigat deja 8%), Amazon (poţi vizualiza programe prin serviciul Amazon Prime Video), Facebook, Sonos (vând sisteme audio fără fir, prin wifi), acţiuni la companii de jocuri video, acţiuni de la "programe informatice" care te ajută să lucrezi de acasă şi să realizezi conferinţe online/teleconferinţe.

“Spre exemplu, Teladoc Health este o aplicaţie ce le permite pacienţilor să discute prin video cu medicii. Stay at Home urmăreşte performanţa: Activision Blizzard (dezvoltator de jocuri video), Alarm.com, Alibaba, Amazon, Atlassian, Blue Apron, Boingo Wireless Campbell Soup, Central Garden & Pet Co., Citrix Systems, Clorox, Diamond Eagle, eBay, Facebook, GrubHub (livrări mâncare), JD.com, Match, Netflix, New York Times, Nexstar Media, Okta, Peloton (echipamente de fitness pentru acasă), Purple Innovation, Shutterstock, Sirius XM, Slack, Sonos, Sturm Ruger & Co., Tencent Music, Yelp, Zillow, Zoom et Zynga”, notează analiştii de la XTB România.

Ei spun că anumite sectoare au de câştigat de pe urma măsurilor luate pentru combaterea epidemiei de COVID-19, cum ar fi industria de IT, industria de telecomunicaţii, industria farmaceutică.

„Cred că sunt de urmărit pe termen lung companiile din tehnologie şi care furnizează servicii online sau facilitează furnizarea de servicii online. Această criză va schimba oarecum mindsetul marilor corporaţii şi se va schimba şi modul cum se raportează ele la munca de acasă. Acelaşi lucru putem spune şi pentru mindsetul consumatorilor, care vor accesa mai mult servicii online, shopping online, curierat etc.. Este foarte posibil că acolo vom vedea primele creşteri susţinute după ce trece perioada aceasta critică sau chiar mai devreme. Pe termen scurt, scăderile masive din ultima lună generează şi oportunităţi de creştere foarte mari pentru companiile care încep să devină atractive pentru vânzare, în vreme ce pentru traderii care au apelat la Short-Selling poate aduce câştiguri imense”, este de părere Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România.

Această mişcare vine în contextul în care acţiunile din indice înregistrează creşteri în ultima perioadă, în timp ce indicii din care fac parte figurează cu scăderi în aceeaşi perioadă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO