Business Construct

Ce spunea şeful CNADNR despre tronsonul de autostradă afectat de alunecări în ziua inaugurării: “E la fel de sigură precum Valea Oltului”

Ce spunea şeful CNADNR despre tronsonul de autostradă...

Autor: Bogdan Alecu

03.09.2015, 19:30 1237

Narcis Neaga, şeful CNADNR răspundea în ziua de vineri, 14 noiembrie 2014, faptul că „noua autostradă (A1 între Sălişte şi Cunţa, parte a Sibiu-Deva – n.red.) prezintă siguranţă precum DN7 Valea Oltului”, în condiţiile în care deşi este principala rută de export, Valea Oltului este permanent ameninţată de alunecări de teren şi are numai o bandă pe sens. „Specialiştii spun că autostrada nu va fi afectată de aceste lucruri (alunecări de teren – n.red.) Zonele sensibile vor fi monitorizare şi utilajele vor interveni în caz că este nevoie”, declara la eveniment fostul ministru al transporturilor din partea PSD Ioan Rus, care şi-a dat demisia după aprobarea Masterplanului de transport în prima parte a acestui an.

Concret, la faţa locului, zona cu pericol este marcată corespunzător, iar viteza maximă legală pe o porţiune din acest tronson este limitată la 80 km/h. Mai mult, pe mai mulţi kilometri sunt vizibile mai multe utilaje care încearcă să stabilizeze terenul pe laturile autostrăzii şi de asemenea sunt în continuare mulţi muncitori pe şantier. Pe de altă parte, cu toate că viteza este limitată pe porţiunea cu probleme, puţini şoferi încetinesc, ceea ce creşte riscul unui incident.

Autostrada a fost inagurată anul trecut în ultima zi de campanie electorală pentru turul doi al alegerilor prezidenţiale, în care Victor Ponta candida împotriva actualului preşedinte, Klaus Iohannis.

Cu toate că deschiderea acestei porţiuni din autostrada Sibiu-Orăştie a întârziat mai bine de un an din cauza alunecărilor de teren din zona respectivă, nici în momentul deschiderii lucrările nu erau finalizate, în timp ce pe loturile 1, 2 şi 4 se circulă încă din luna decembrie a anului trecut.

Noul tronson era văzut  drept o adevărată gură de oxigen pe drumul spre Deva, în condiţiile în care se poate circula neîntrerupt peste 120 de kilometri pe cea de-a treia autostradă de peste 100 km din ţară. Pe de altă parte, deschiderea are loc cu aproape un an întârziere faţă de termenul stabilit iniţial, din cauza deciziei constructorului de a tăia un deal, în loc de a construi un tunel prin acesta. Prin urmare, dacă dealul prin care a fost construit primul tunel de pe autostrada Sibiu-Orăştie pe locul doi, deschis la sfârşitul anului trecut arată aproape ca înainte, fiind acoperit cu iarbă şi copaci, în cazul lotului trei constructorul a distrus practic dealul.

Pe vechiul drum şoferii aveau de parcurs 23,5 km, distanţă care în trafic normal şi respectând limitele de viteză era parcursă în circa 20 de minute, dar în realitatea şieşirea de pe primul tronson şi intrarea pe următorul dura chiar şi 40 de minute având în vedere numărul ridicat de camioane. Pe autostradă acest timp poate fi redus la 10-15 minute, având în vedere viteza mai mare alături de cele două benzi pe sens. Pe drumul vechi doar pe anumite porţiuni se putea circula pe două benzi pe sens şi doar în anumite locuri sunt amplasate separatoare de sens, astfel încât riscul unui accident grav este mult mai mare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO