Arun Bansal, prim-vicepreşedinte şi director pentru Europa si America Latină al Ericsson
Avem de înfruntat provocări şi în România, şi în regiune pentru că veniturile operatorilor de telecom nu cresc
În prezent, compania are pe plan local peste 3.000 de angajaţi, de peste 10 de ori mai mulţi decât în urmă cu un deceniu.
Compania suedeză Ericsson, unul dintre cei mai mari furnizori globali de echipamente şi servicii pentru operatorii telecom, a înregistrat anul trecut pe piaţa din România o creştere a cifrei de afaceri de 10,6%, până la 728,5 mil. lei (162,2 mil. euro), conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Profitul net al companiei a crescut de peste două ori, cu 144,2%, până la 31,9 mil. lei (7,1 mil. euro).
Pe lângă echipamentele şi serviciile aferente livrate operatorilor, Ericsson a preluat şi o serie de activităţi tehnice la unii operatori locali şi operează şi un centru de servicii care lucrează pentru clienţi globali, evoluţia cifrei de afaceri fiind influenţată de toţi aceşti factori. Ericsson a semnat în 2014 un acord de externalizare cu companiile Cosmote şi Romtelecom, principalele entităţi care fac parte din grupul de comunicaţii fixe şi mobile Telekom, şi în 2015 cu Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.
Numărul mediu de angajaţi ai companiei a crescut în 2016 cu 42 de persoane, până la 2.840, conform datelor de la Finanţe. În prezent compania are peste 3.000 de angajaţi în România, a declarat luni, la Bucureşti, în cadrul unei conferinţe Arun Bansal, prim-vicepreşedinte şi director pentru Europa si America Latină al Ericsson. Suedezii au început să crească puternic pe piaţa locală din punctul de vedere al numărului de angajaţi după deschiderea unui centru de servicii în Bucureşti în 2007.