Business Hi-Tech

Americanii tind sa renunte la telefonul fix

28.11.2003, 00:00 17

Hotararea justitiei americane care le permite utilizatorilor de telefonie (fixa si mobila) sa isi pastreze numarul de telefon chiar daca trec la alt operator, a adus in magazinele dealerilor si in standurile operatorilor de telefonie mobila de trei ori mai multi clienti ca in mod normal.
Cu toate acestea, numarul americanilor dispusi sa renunte la abonamentul pe care il detin in prezent pentru a trece la alte companii este destul de mic, sub asteptarile analistilor si cu siguranta cu mult sub sperantele operatorilor care au investit o gramada de bani in campaniile de promovare lansate in urma anuntarii deciziei justitiei. In majoritatea cazurilor, operatorii au anuntat pachete promotionale mai ieftine decat cele actuale si cu diverse facilitati gratuite (de la telefoane cu camera foto, pana la minute incluse, SMS, etc), pentru a atrage clientii concurentei.
Exista insa si speranta, mai ales pentru operatorii de telefonie mobila, din ce in ce mai multi americani incepand sa renunte la liniile fixe de acasa pentru a ramane cu numarul cunoscut de amici si rude, dar numai cu telefonul mobil in buzunar. Conform studiilor de piata, in prezent peste 30% dintre utilizatorii de telefonie din SUA se intereseaza de optiuni mai bune pentru schimbarea operatorului, in special pentru a trece de la fix la mobil. Cu toate acestea, pana la ora asta numai 2% au renuntat la telefonul fix. Conform analistilor, procentul va ajunge in urmatorii cinci ani la numai 15%.
Spre deosebire de americani, in Europa situatia este total diferita. Printr-o serie de reglementari menite sa "forteze" fidelizarea clientilor, europenii nu isi pot pastra numarul de telefon daca schimba operatorul la care sunt abonati decat cu taxe foarte mari si perioade de asteptare. Asta insa numai in tarile in care au fost date astfel de reglementari. De asemenea, ei nu pot renunta la abonamente decat dupa o perioada de timp stabilita. Spre exemplu, in Suedia, mentinerea numarului de mobil dupa schimbarea operatorului il costa pe client in medie 107 dolari si dureaza cel putin o saptamana.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO