Business Hi-Tech

Cu re.inventeaza.te, Xnet spera sa atraga tot romanul pe web

14.03.2001, 00:00 59



De cateva zile, la posturile de televiziune romanesti si-au facut aparitia cateva spoturi publicitare care ar putea fi catalogate drept "speciale". De ce speciale? In primul rand pentru ca filmuletele de cateva secunde fac reclama la niste site-uri Internet.

Respectivele spoturi starnesc rapid curiozitatea consumatorului de publicitate. "La ce fac reclama, domnule?" s-au intrebat cu siguranta foarte multi privitori.

Raspunsul vine de fiecare data la sfarsitul spotului, in momentul in care apare sintagma "re.inventeaza.te" semnata Xnet.

Curiozitatea merge si mai departe pana cand apare intrebarea "Din ce s-a nascut aceasta campanie?".

Procesul a fost mult mai complex decat "a-ti veni o idee", ne lamureste Calin Nistor, Associate Director in cadrul Xnet Internet Services.

"La inceputul lui septembrie 2000, cand trasam pe care doream sa apuce Xnet catre pozitia de lider de piata ( ISP, n.r), primul lucru a fost sa alegem o (noua) pozitionare a marcii Xnet.

Pozitionare care sa fie sustinuta apoi de un concept creativ puternic, capabil sa transmita pietei ceea ce doream. Corespunzator strategiei de outsourcing, am initiat o licitatie la care au participat mai multe agentii de advertising.

Nu a fost usor sa alegem, deoarece toti ofertantii au fost la inaltime. In cele din urma am ales ideea celor de la Headvertising cu logo-ul .

Urmatorul pas a fost facut in octombrie, prin lansarea ofertei speciale: un cont de navigare Internet pe dial-up si un cont de -email gratuit pentru toti clientii serviciului CONNEX cu abonament.

In perioada noiembrie - februarie s-au definitivat elementele vizuale, s-au filmat si montat spoturile, s-au realizat cele

patru site-uri" (n.r. www.zarzavat.ro, www.taraf.ro, www.mierebuna.ro si www.funkyradio.ro).

Intentia autorilor acestei campanii a fost de a atrage atentia tuturor asupra importantei Internetului.

Dupa cum indeamna si numele oricine se poate "re.inventa", incepand de la o persoana fizica ce doreste sa-si prezinte pe web hobby-urile si sa-si faca noi prieteni continuand cu micile afaceri (un vanzator de zarzavat, un producator de miere sau un taraf de lautari), mai spune Calin Nistor tinand sa precizeze ca din acest proiect nu sunt excluse nici marile companii "pentru care Xnet furnizeaza servicii pe masura".

Desi mai cunoscute publicului sunt site-urile construite pentru cele trei afaceri individuale, in campania re.inventeaza.te a fost inclus inca de la inceput si www.funkyradio.ro, un "post de radio", accesibil exclusiv pe Internet, pe care a€oil aude tot globu'", dupa cum striga in finalul spotului insusi proprietarul.

De retinut insa ca absolut toate cele patru personaje din spoturile Xnet sunt reale. Tanti Mita poate fi gasita intr-adevar in Piata Amzei, taraful de lautari e alcatuit din instrumentisti cu experienta pe care ii puteti chema sa cante la petreceri (pe site este publicat chiar un numar de telefon mobil).

"DJ Funky este cunoscut iubitorilor de muzica", ne asigura Calin Nistor, iar producatorul de miere este cat se poate de real. Pe site-ul sau se pot face chiar si comenzi online.

Mai mult, succesul a fost imediat. Dupa o singura difuzare a spotului mierebuna.ro, Gheorghe Ionescu a vandut noua borcane de miere.

"Am dorit sa dam o nota profund romaneasca acestei campanii. Ce poate fi mai traditional romanesc decat mierea si un producator de miere care-si deapana povestea cu vocea lui de om cumsecade, trecut prin viata?

Sau tanti Mita, cu pozele din tinerete, cu familia ei surprinsa in cele mai definitorii ipostaze: la nunti,ampreuna cu copiii sau la lucru?

Iar www.funkyradio.ro incearca sa capteze atentia tinerei generatii, ce si-a definit drept element fundamental de identitate muzica pe care o asculta", concluzioneaza Calin Nistor.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO