Business Hi-Tech

Dacia face pasul in epoca digitala

23.04.2004, 00:00 31

Constructorul de automobile Dacia este complet informatizat. Compania a finalizat procesul de dezvoltare a sistemului sau informatic industrial, dupa patru ani de munca.
Toate proiectele desfasurate in cei patru ani au fost realizate cu eforturi proprii de catre companie. "Practic, a fost vorba de construirea sistemului informatic, si nu de reconstruirea lui pentru ca in 1999, cand Renault a preluat Dacia, aceasta avea un nivel de informatizare redus", afirma Philippe Salvi, director executiv la Directia Sisteme Informatice din cadrul companiei Dacia.
Oficialul nu a dezvaluit valoarea totala a investitiei care a permis dezvoltarea acestui sistem informatizat. Cert este faptul ca societatea a creat o noua filiala, Dacia IT, care se ocupa strict de sistemele informationale din interiorul acesteia. Dacia IT sprijina, de fapt, activitatea Directiei Sistemelor Informationale (DSI) a companiei.
Pentru informatizarea Dacia au fost trasi 16 km de cabluri de fibra optica si 18 km de cabluri telefonice. Dacia dispune acum de trei studiouri de videoconferinte, 34 de cladiri racordate la aceeasi retea, un "parc" de 2.700 de calculatoare, 60 de servere, 137 de posturi de proiectare asistata pe calculator, 1.050 de telefoane mobile si 3.100 de posturi telefonice fixe.
Pe toata aceasta infrastructura ruleaza aproximativ 100 de aplicatii, vitale pentru intreaga companie, de la cele care sunt responsabile de gestionarea aprovizionarii si productiei, pana la cele de securitate.
Majoritatea aplicatiilor implementate la Dacia au fost realizate pe parcursul a 15 ani de catre Renault si sunt exact aceleasi pe care le foloseste si grupul francez.
DSI este organizata pe doi "poli", unul pentru gestionarea relatiilor cu clientii, a resurselor si aplicatiilor existente si unul pentru implementarea de noi proiecte. "Polul Proiect" a implementat pana acum aproximativ 100 de aplicatii in cadrul Dacia si a retelei sale comerciale si urmareste in permanenta armonizarea sistemelor informatice ale intreprinderii cu cele ale grupului Renault.
In cei patru ani, a fost reconstruit complet sistemul de telefonie si s-a dezvoltat o baza de date centralizata.
Sistemul informatic este in legatura directa cu procesul de productie. "Astfel, daca el se intrerupe pentru 1-2 minute, noi pierdem masini", explica Salvi.
In cadrul DSI lucreaza acum 171 de colaboratori, numarul lor urmand sa ajunga la 200 in luna iunie a acestui an. Dintre cei 171, un numar de 44 sunt specializati atat in inginerie auto cat si in IT iar 27 sunt dezvoltatori de noi tehnologii, a precizat oficialul.
Pentru dezvoltarea sistemului informatic, Dacia a lucrat atat cu furnizori externi, cu care Renault colaboreaza pe plan international (cum ar fi producatorul de aplicatii de gestiune SAP), cat si cu o serie de companii autohtone.
Cu Romsys s-a realizat integrarea retelelor iar echipamentele hardware au fost asigurate de Sun Microsystems si Hewlett-Packard.
Orange este furnizorul de servicii de telefonie mobila si internationala, RomTelecom a celor de telefonie fixa. Serviciile de transmisii de date sunt asigurate de Orange, RomTelecom si Global One. Dacia mai dispune si de doua centre de back-up pentru informatiile pe care le detine. Dacia mai are acorduri incheiate si cu o serie de distribuitori cum ar fi Scop Computers. Solutiile de securitate sunt cele folosite de grupul Renault.
iuliana.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO