Telekom a inaugurat săptămâna aceasta un proiect-pilot de smart city în cadrul Parcului Tineretului din sectorul 4 din Bucureşti, care a fost însă realizat pe cheltuiala proprie a grupului şi a partenerilor săi.
Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, cu afaceri anuale de aproape 1 mld. euro, estimează că ar putea semna până la finele acestui an până la zece contracte de implementare a unor proiecte de oraşe inteligente („smart city“) cu primării din mai multe oraşe din ţară. Grupul de comunicaţii, care a promovat insistent în ultimii ani avantajele aduse comunităţilor de asemenea proiecte - printre care servicii mai bune pentru cetăţeni sau un consum redus de energie - a inaugurat săptămâna aceasta un proiect-pilot de smart city în cadrul Parcului Tineretului din sectorul 4 din Bucureşti, care a fost însă realizat pe cheltuiala proprie a grupului şi a partenerilor săi.
„Planul nostru pentru anul acesta este să implementăm până în 10 proiecte similare, dar nu pilot, ci proiecte reale. În prezent avem discuţii avansate, de clarificare a conceptului, cu mai multe primării din ţară şi vedem că reprezentanţii administraţiilor locale înţeleg care sunt beneficiile unei astfel de soluţii“, a declarat Ovidiu Ghiman, directorul comercial business al grupului Telekom România. El a adăugat că proiectele pot viza o parte din oraş sau o anumită zonă, cum ar fi un parc etc.