Business Hi-Tech

Intimitatea, in stand-by pentru operatorii de telefonie mobila

07.04.2008, 14:59 13

Industria de telefonie mobila considera serviciile bazate pe localizarea utilizatorilor drept o sursa viitoare de profit sigur, scrie International Herald Tribune. Aceasta tehnologie poate oferi multe informatii privind clientii unei companii de telefonie mobila.
Operatorii de telefonie mobila deja stiu pe cine suna clientii lor si cat de mult vorbesc. Informatiile privind locatia ar permite si cunoasterea locurilor unde o persoana a fost si de asemenea traseul acesteia.
Nu e nici o indoiala ca si in acest moment sunt retinute o multime de informatii despre noi toti, a declarat Camille Mendler, vicepresedinte al Yankee Group, consultant in materie de telecomunicatii.
Organizatiile privind dreptul la intimitate deja au lansat un semnal de alarma referitor la cuantumul urias de informatii detinut de catre companiile de telefonie mobila privind clientii. Desi aceasta este o realitate cunoscuta de catre toata lumea, nimeni nu vorbeste despre aceasta, supunandu-se unui fel de "cod al tacerii" al operatorilor telecom.
Nu este si cazul China Mobile insa, al carei director executiv, Wang Jiangzou, declara deschis in fata unei audiente formate din oameni de afaceri si politicieni: "Stim cine sunteti, dar si unde sunteti".
Potrivit lui Marco Calamari, cofondator al Progetto Winston Smith, organizatie italiana ce militeaza pentru dreptul la intimitate, lucrul care ingrijoreaza este cat de multe date sunt culese si mai ales unde ajung acestea.
Totusi, in cele mai multe cazuri, datele sunt eliminate din sistem mult mai repede.
Uniunea Europeana a adoptat in 2006 o directiva ce impune statelor membre sa pastreze informatiile doar de la sase luni la doi ani. Termenul poate fi insa marit de catre orice guvern al unei tari membre. Pana in momentul de fata, mai mult de jumatate din statele membre nu au transformat aceasta directiva in lege.
Accesul la aceste date este o alta problema. In unele cazuri, acestea pot fi eliberate doar la solicitarea guvernului, dar in multe tari din Europa si in Statele Unite este necesar doar un mandat.
Guvernele vor cere companiilor sa inmaneze toate datele, insa modul in care toate aceste informatii sunt folosite este cu adevarat ingrijorator, a mai declarat Camille Mendler.
Pe de alta parte, potrivit lui Camille Mendler, acest concept de intimitate ar putea sa nici nu supravietuiasca in randul noii generatii. Tinerii de azi, care ofera singuri informatii personale pe site-uri precum Facebook sau MySpace, ar putea sa nu fie interesati de acest aspect.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO