Business Hi-Tech

Johny Ive, „marele dictator“ care a obosit să proiecteze „tot“ la Apple

Johny Ive, „marele dictator“ care a obosit să...

Autor: Adrian Seceleanu

02.06.2015, 00:02 1984

Promovarea în funcţia de chief design officer a lui Jonathan Ive, care conducea deja cu o mână de fier crearea noilor echipamente, platforme soft şi servicii ale Apple, aduce în prim-plan importanţa designerilor în construirea unor produse de succes, pe lângă dezbaterea asupra semnificaţiei acestui gest - dacă această promovare anunţă plecarea lui Ive sau doar arată că el a obţinut şi mai multă putere în cadrul companiei, scrie John Gapper într-un comentariu publicat de Financial Times.

„Multe alte companii ar vrea să egaleze Apple prin integrarea designului atât de adânc în procesele de creare a unor noi produse şi servicii astfel încât să pună în plan secund departamente precum cele de vânzări şi marketing. Această abordare a dat rezultate pentru Apple: compania are o valoare de piaţă de 760 de miliarde de dolari. Cine nu ar vrea să copieze asta?, scrie Gapper, care lucrează pentru FT din 1987. Britanicul a preluat designul industrial şi al platformei şi aplicaţiilor software ale Apple în 2012, având acum practic în mâini totul - de la designul magazinelor Apple până la noul sediu al companiei şi al mobilierului.

„Cu alte cuvinte, el a reuşit să-şi extindă influenţa în aspecte ale producţiei la care generaţia precedentă de designeri nici nu ar fi visat“. Ive, care lucrează pentru Apple de 23 de ani, a fost inspirat în activitatea sa de Dieter Rams, designerul unor produse precum aparatele de bărbierit şi radiourile companiei germane Braun, care se distingeau prin simplitate şi eleganţă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO