Piaţa locală de televizoare a ajuns anul trecut la 970.000 de unităţi, în creştere cu aproape 35% faţă de 2013, avansul datorându-se în principal reluării consumului în economie, dar şi campionatului de fotbal şi campaniilor de reduceri organizate cu ocazia evenimentului de cumpărături Black Friday şi în perioada sărbătorilor de iarnă.
„Anul trecut s-a atins pragul de 970.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de 35% faţă de 2013. Optimismul cumpărătorului a crescut, are încredere în viitor şi a început să consume după 2-3 ani în care a făcut economii. Eu mă aşteptam ca anul trecut creşterea să fie de doar 10%“, a declarat pentru ZF Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment a LG Electronics România, al doilea jucător de pe piaţa locală de televizoare.
La începutul lui 2014, majoritatea marilor producători de televizoare prezenţi pe plan local estimau o creştere modestă a pieţei de profil, de doar câteva procente, însă din a doua jumătate a anului vânzările au început să crească. În primele nouă luni ale anului trecut, piaţa crescuse cu circa 30% din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate şi cu 20% ca valoare a vânzărilor.
Per total, în 2014 valoarea pieţei locale de televizoare s-a situat la 290 de milioane de euro, plus 22% faţă de 2013.
„Avem o creştere a pieţei de 35% din punct de vedere cantitativ şi de 22% din punct de vedere al valorii, ceea ce înseamnă că preţul mediu a scăzut cel mai probabil din cauza faptului că oamenii au preferat să cumpere modele mai ieftine sau branduri de categoria B sau C“, a explicat Spînu, adăugând că preţul mediu de vânzare a fost de circa 300 euro (1.350 lei).