Business Hi-Tech

LG Romania avanseaza pe plasme si mobile

LG Romania avanseaza pe plasme si mobile

Roh Pan Ock este noul presedinte al LG Romania

12.03.2009, 18:06 72

LG Electronics Romania, subsidiara locala a producatorului sud-coreean de echipamente IT&C, electronice si electrocasnice, a raportat anul trecut afaceri de 152 mil. dolari (103,8 mil. euro), in crestere cu 20% fata de 2007.

Previziunile companiei pentru 2009 sunt mai rezervate, oficialii companiei anuntand ca nu se mai asteapta la o rata de crestere similara cu cea din anii anteriori.
"In contextul economic actual, compania (...) planifica o crestere bazata pe optimizarea potofoliului de produse si pe cresterea cotei de piata. Estimam o crestere procentuala de doua cifre, care nu se va ridica insa la nivelul celei din 2008", a declarat Roh Pan Ock, noul presedinte al LG Romania, care a preluat functia in februarie.
In decembrie, compania si-a redus obiectivul de crestere privind rulajului pe 2008, dupa ce afacerile au avut un declin usor in semestrul al doilea, ca urmare a situatiei financiare globale. LG Romania anuntase la inceputul lui 2008 ca vizeaza o crestere de aproape 40% a veniturilor, la 140 mil. euro, fata de nivelul de 104 mil. euro din 2007.
Oficialii companiei spun ca au inregistrat cresteri puternice pe principalele categorii de produse: televizoare LCD si televizoare cu plasma, monitoare LCD, telefoane mobile, sisteme audio si sisteme home theater.
Astfel, compania si-a pastrat pozitia a doua pe segmentul televizoarelor LCD, cu o cota de piata de 18,5% in 2008. Compania s-a mentinut pe acelasi loc si pe segmentul televizoarelor cu plasma, cota de piata crescand in schimb cu 6% la 33,6%.
Reprezentantii companiei au mai precizat ca LG este al patrulea brand pe piata telefoanelor mobile din Romania, avand o cota de 7,4%. Modelele Secret, Shine si Viewty au fost cel mai bine vandute din portofoliul LG.
In ceea ce priveste monitoarele cu cristale lichide (LCD), LG a avut anul trecut o cota de piata de 23,7%, care a plasat compania pe primul loc - pozitie detinuta si in 2007. Compania s-a situat pe prima pozitie si pe segmentul dispozitivelor de stocare optica, cu o cota de 22%.
LG a inregistrat vanzari sustinute si pe segmentul produselor home entertainment, ocupand pozitia a doua pe segmentul home theater, cu o cota de piata de 17%, respectiv pe microsisteme (24%).
LG si-a mentinut a doua cota de piata pe segmentul echipamentelor de climatizare, cu 12%. De asemenea, pe segmentul frigiderelor SidebySide, LG a obtinut pozitia a doua, cu o cota de piata de 28%.
"Suntem increzatori in succesul nostru pentru anul in curs si intentionam sa ne crestem cota de piata pe categoriile de produse cheie, chiar si in contextul economic actual", a adaugat presedintele LG Romania.
Roh Pan Ock l-a inlocuit pe Han Khyu in luna februarie a acestui an. Roh lucreaza in LG din anul 1990 si a detinut de-a lungul timpului mai multe pozitii de conducere in cadrul birourilor de Austria si Coreea de Sud.
LG a demarat in 2008 la nivel global un plan de restructurare, prin care, pentru prima oara in istoria companiei, a numit in pozitii de top management directori care nu sunt de origine coreeana.
Ca urmare, la sfarsitul lui 2008, functia de director de operatiuni (COO) al LG Romania a fost preluata de Daniel Mitel, care a mai lucrat la Coca-Cola (Romania si Rusia), Interbands (Gillette) sau Brau Union. Inainte de a veni la LG, Mitel a fost COO al Servisair/Globeground Canada.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO