Noul şef al Orange România vine de pe o piaţă cu 4,3 milioane de clienţi de telefonie mobilă, în care cartelele preplătite au 75% din piaţă. Un singur jucător de pe piaţa vecină oferă pachete complete de servicii fix-mobil-TV. Anual piaţa de telecomunicaţii din ţara vecină are o valoare de aproximativ 320 mil. euro, din care circa o jumătate sunt alocaţi telefoniei mobile.
Subsidiara grupului francez de telecomunicaţii Orange din Republica Moldova, al cărei CEO Liudmila Climoc a fost promovată pe aceeaşi poziţie în cadrul filialei din România, domină autoritar piaţa de servicii de telefonie mobilă din ţara vecină, conform datelor publicate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) din Chişinău.
Piaţa de telecomunicaţii din Moldova, cu o valoare anuală de aproximativ 320 mil. euro, este dominată de telefonia mobilă, pentru care utilizatorii cheltuie aproximativ o jumătate din suma menţionată. De notat este că spre deosebire de arbitrul telecom din România (ANCOM), autoritatea din ţara vecină publică trimestrial informaţii detaliate despre evoluţia pieţei, inclusiv cifra de afaceri, numărul de clienţi, venitul mediu lunar pe utilizator şi cota de piaţă a jucătorilor mari din industrie. În România ANCOM colectează aceste date, dar le păstrează secrete invocând refuzul operatorilor de a le face publice.