Business Hi-Tech

Plăţile online cu cardul au crescut cu 18% în primul semestru, la 80 mil. euro

Plăţile online cu cardul au crescut cu 18% în primul semestru, la 80 mil. euro

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

07.07.2011, 14:44 158
Volumul plăţilor online a ajunsla nivelul de 80,5 milioane de euro în primele 6 luni ale anului,în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut în timpce numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere uşoară, de 8%,înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conformstatisticilor Romcard. Platforma ePayment a procesat peste 1 milionde tranzacţii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărulpersoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescândcu 10% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut, conform unui anunţal companiei.
"
Plăţile online sunt dominate încontinuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turisticeşi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şitelecomunicaţii. Spre deosebire de media de creştere a întregiipieţe, în primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cupeste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut,hosting, asigurări etc) a înregistrat o creştere de 63% a număruluide tranzacţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzărilepentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării deflori a crescut cu 28% iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemeneasectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentaleintroducând opţiunea de donaţii online, fapt ce a dus la o creşterede 27% a numărului acestora", conform datelor prezentate deePayment.

"Dacă până acum vorbeam decreşteri în special în domeniile <<vedetă>> aleindustriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, deflori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apelează la plataonline pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pecare ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuie susţinutăşi încurajată de toţi jucătorii din industrie", declară DanielNicolescu, CEO ePayment, PayU Group.


Pentru a încuraja plata online, compania a lansat în luna mai înparteneriat cu ING plata online prin internet banking cu confirmareimediată, vizând astfel segmentul clienţilor care cumpără online,dar preferă să utilizeze aplicaţia băncii, cu care deja s-auobişnuit.


În ceea ce priveşte distribuţia tranzacţiilor, lunile în care s-auînregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai - cu 186.000 detranzacţii şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea maislabă - cu 183.000 de tranzacţii, ambele fiind luni în careePayment, în parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii deîncurajare a plăţilor online şi de fidelizare autilizatorilor.


"Dacă în urmă cu 2-3 ani asistam la evoluţii spectaculoase alepieţei, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creştere mairedus, că, şi în România, industria comerţului electronic a intratîn etapa de maturizare. Piaţa va mai creşte cu siguranţă, însăritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor deplată şi de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltăpentru a atrage şi a reţine utilizatori", a declarat Marin Mitroi,Director General Romcard.
Pentru a doua jumătate a anului,compania îşi menţine estimările de la începutul anului, piaţacomerţului electronic cu plata online urmând să depăşească valoareade 160 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO