Business Hi-Tech

Telefoane pe comenzi vocale si MTV

05.11.2003, 00:00 13

Cu cativa ani in urma nici prin minte nu v-ar fi trecut ca veti ajunge sa aveti un telefon mobil cat jumatate de palma, pe deasupra si cu ecran color sau aparat foto incorporat. Astazi aceste tipuri de telefoane nu numai ca sunt o realitate de zi cu zi dar creierele inginerilor din comunicatii si din industria IT nascocesc functii si servicii tot mai uimitoare.
Drept dovada, Microsoft a dezvoltat si a inceput deja sa comercializeze un software cu ajutorul caruia ii poti spune telefonului mobil sau organizatorului personal ce sa faca. Microsoft Voice Command este vandut ca un soft suplimentar, contra sumei de 40 de dolari, la sistemele de operare Windows Mobile 2003 pentru organizatoarele personale si la Pocket PC Phone Edition (pentru telefoanele mobile).Ce face el de fapt? Ajuta utilizatorul sa foloseasca echipamentul mobil din dotare (PDA sau celular) dandu-i comenzi vocale si nefiind necesara cautarea functiilor, cu ajutorul tastelor, prin meniul aparatului.
Spre exemplu, posesorul unui astfel de terminal cu Voice Command instalat poate cauta in agenda un anumit numar de telefon sau la ce ora are programata urmatoare intalnire dand numai comenzi vocale.
Microsoft a promovat mult in ultimul timp softurile pentru recunoasterea vocii incluzand unul chiar in cea mai recenta versiune a sistemului de operare Windows.
In paralel cu anuntul facut de Microsoft, Virgin Mobile USA a lansat pe piata americana un produs cu o tinta precisa: tinerii care consuma MTV. Produsul este un telefon mobil care poarta pe el marca MTV si este astfel gandit incat sa atraga tocmai adolescentii care urmaresc postul TV muzical.
Terminalul este produs de firma japoneza Kyocera iar continutul (logo-uri, tonuri de apel, imagini de fundal etc) sunt furnizate de MTV Networks cu care Virgin Mobile USA a incheiat un parteneriat.
Telefonul MTV, numit si Slider V5 plus MTV, va fi comercializat la pretul de 159 de dolari numai in Statele Unite si numai prin reteaua Virgin Mobile.
Operatorul, joint venture format de Virgin Group si Sprint Corp, s-a orientat pana acum exclusiv catre consumatorii cu varste intre 15 si 30 de ani care prefera sa plateasca dinainte pentru serviciile de telefonie mobila. Oferta companiei nu include decat cartele preplatite iar serviciile sunt realizate pe infrastructura Sprint. Noile telefoane pot fi cumparate din reteaua Virgin Megastore sau din alte mari lanturi de magazine, printre care si Amazon.com.Modelul de business urmat de Virgin Mobile USA este nu numai inedit ci si de mare succes. Operatorul a castigat un milion de clienti de la lansarea serviciilor pe piata americana in luna iulie a acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO