Peste 500 de adrese de Internet au fost vândute de-a lungul timpului pentru sume de peste 1 milion de dolari, cele mai scumpe fiind site-urile de pariuri şi cele cu conţinut obscen, scrie Business Insider.
Cele mai valorease zece siteuri au fost vândute pentru suma totală de 68,6 milioane de dolari.
Bloggerrii de la Business Insider au întocmit o listă cu cele mai scumpe adrese de Internet:
- Sex.com – 13 milioane de dolari, vândut în 2010
Sex.com a intrat în Cartea Recordurilor pentru cel mai mare preţ plătit pentru un domeniu de-a lungul timpului. Domeniul a fost cumpărat de Clover Holdings, o companie privată.
- Fund.com – 9.999.950 de dolari, vândut în 2008
Tranzacţia a fost plătită cash de compania Clek Media, o firmă de consultanţă.
- Porn.com – 9,5 milioane de dolari, vândut în 2007
Tranzacţia a reprezentat cea mai scumpă achiziţie pentru un nume de domeniu.
- Dimond.com – 7,5 milioane de dolari, vândut în 2006
Odimo.com a oferit domeniul unui retailer de bijuterii, Ice.com, într-o tranzacţie privată.
- Slots.com – 5,5 milioane de dolari, vândut în 2010
În 2010, publicaţia TechCrunch a raportat că fiecare literă din numele domeniului valorează peste 1 milion de dolari.
- Toys.com – 5,1 milioane de dolari, vândut în 2009
Compania Toys”R”Us a plătit peste 5 milioane de dolari pentru a beneficia de numele domeniului.
- Clothes.com – 4,9 milioane de dolari, vândut în 2008
Zappos a plătit aproape 5 milioane de dolari pentru domeniu Clothes.com, iar în prezent ambele sunt deţinute de Amazon.
- Medicare.com – 4,8 milioane de dolari, vândut în mai 2014
eHealthInsurance.com a plătit 4,3 milioane de dolari în cash, şi a renunţat la cele 0,3 milioane de euro sub formă de creanţe de la vânzător, un partener de afaceri al companiei.
- IG.com – 4,7 milioane de dolari, vândut în septembrie 2013
IG.com a fost cumpărat de grupul IG Londra, o companie de brokeraj.
- MI.com – 3,6 milioane de dolari, vândut în aprilie 2014
Compania chineză de electronice, Xiaomi, a cumpărat MI.com, reprezentând cea mai mare tranzacţie de acest fel din 2014. Xiaomi intenţionează să folosească noua achiziţie pentru a-şi întări poziţia brandului în mintea consumatorilor.