Business Hi-Tech

Un nou portal vrea sa atraga clientii Yahoo!

14.11.2002, 00:00 15

Oamenii de afaceri care au reusit sa salveze Excite de la un faliment istoric au lansat de curand in Statele Unite un nou portal, care vrea sa atraga clientii Yahoo, propunandu-le un sistem fara nici un fel de reclame, bannere sau email-uri promotionale si fara nici un fel de taxa.
Botezat MyWay (http:/www.myway.com), noul portal ofera exact aceleasi servicii ca Yahoo, inclusiv un sistem de posta electronica gratuita cu spatiu de 5MB. "Yahoo s-a ars!" este mesajul lansat de realizatorii MyWay, campania de publicitate fiind lansata ieri in massmedia, pe Internet si prin panouri publicitare.
MyWay va incerca sa realizeze profit taxand diverse site-uri pentru a le plasa in topul rezultatelor la cautarile realizate dupa cuvinte sau fraze-cheie, metoda folosita si de alte portaluri. Motorul de cautare al MyWay are la baza tehnologia Google. "Reclama noastra va atinge inimile surferilor, care se simt tradati de Yahoo", a explicat Bill Daughterty, fondatorul portalului si realizator, printre altele, al site-ului iWon.com. Faptul ca nu are reclame permite nu numai incarcarea rapida a paginilor de web, ci si prezentarea mai multor informatii in acelasi spatiu. "Cei care intra fie si trei minute pe MyWay nu se vor mai intoarce la Yahoo", a precizat Daughterty.
Din cauza problemelor financiare, Yahoo a decis sa introduca taxe pentru multe servicii pe care initial le oferea gratis. De asemenea, multele reclame, realizate in general cu tehnologie greoaie, gen flash, fac incarcarea paginilor extrem de dificila. Yahoo a modificat si politica privind informatiile furnizate de clientii sai, pentru a putea vinde seturi de date companiilor de marketing.
"Nici un site nu si-a modificat politica atat de drastic in ultimii ani", a declarat Bill Daughterty, citat de USA Today. "Simplul fapt ca site-ul nu are reclame, nu aduce nici un fel de valoare pentru clientii sai, atat timp cat nu le ofera ceva de calitate", au declarat surse din conducerea Yahoo, referindu-se la MyWay.
Daugherty a salvat Excite.com de la faliment in urma cu un an cat a cumparat site-ul cu 10 mil. $ de la compania falimentara @Home. Acum Excite Network se poate lauda ca este profitabila de 14 luni consecutiv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO