Business Hi-Tech

Vodafone: Evitam razboaiele, dar vom fi unde e pretul pietei

Vodafone: Evitam razboaiele, dar vom fi unde e pretul pietei

Karsten Wildberger: Deocamdata exista cerere pe piata. Nu stiu ce va fi pe termen mediu

29.04.2009, 00:00 55

Vodafone, numarul doi de pe piata locala de telefonie mobila, nu intentioneaza sa intre in razboaie ale preturilor cu ceilalti operatori, dar isi va mentine tarifele in ton cu evolutiile de pe piata, spune Karsten Wildberger, directorul comercial pe segmentul consumer al operatorului.

"Nu vom reactiona la miscarile nervoase de pe piata. Avem un plan bine stabilit pentru acest an pe care il respectam", spune oficialul Vodafone. "Am remarcat ofertele noi de pe piata, insa consider ca noi suntem foarte bine pozitionati din punctul de vedere al preturilor. Suntem competitivi, iar preocuparea noastra este sa ramanem asa pe piata, in special in ceea ce-i priveste pe clientii existenti ai Vodafone."
Tarifele de pe piata locala de telefonie mobila au intrat pe un trend puternic descendent, odata cu relansarea Cosmote si Zapp si a intrarii RCS&RDS pe piata.
Oficialul Vodafone nu a dorit sa comenteze ofertele competitorilor insa a precizat ca, prin comparatie cu veniturile, numarul de cartele sim active de pe piata locala este un indicator "inselator".
"Daca analizam rata de penetrare a telefoniei mobile la nivelul cartelelor sim si nivelul de activitate din retele, putem trage usor concluzia ca cele doua valori nu se potrivesc de niciun fel. Pe piata se intampla multe lucruri care afecteaza statisticile privind numarul de utilizatori de telefonie mobila", a spus Wildberger, fara a oferi alte detalii.
 
Schimbari in psihologia consumatorilor
Wildberger spune ca Vodafone a inceput sa-si modifice portofoliul de produse inca de anul trecut, pe masura ce consumul a inceput sa fie afectat de criza economica. "Odata cu criza, schimbarile intervenite in psihologia consumatorilor au inceput sa afecteze consumul. In mod natural, clientii isi optimizeaza cheltuielile, reduc utilizarea telefonului, cumpara mai putin la modul general. Vodafone si-a adaptat oferta cu pachete de servicii care raspund acestor situatii, cu abonamente care le permit clientilor sa-si controleze atent bugetul. Situatia economica nu este una usoara, dar tine de noi sa o depasim intr-un mod inteligent."
Oficialul de la Vodafone nu a oferit date despre evolutia vanzarilor in primele luni din acest an, mentionand doar ca acestea "au fost in linie cu asteptarile".
Totusi, el a mentionat ca pentru moment "exista cerere pe piata".
"Chiar daca te confrunti cu o criza economica, exista cerinte ale clientilor care sunt in crestere, si care sunt independente de criza. Nu pot exclude efectele contextului economic - deciziile de cumparare se iau mai greu, iar puterea de cumparare este sub presiune, dar pentru moment pot spune ca suntem multumiti. Cererea exista. Pe termen mediu insa nu pot face prognoze", a declarat Wildberger. El a mentionat ca exemplu cresterea cu 200% a vanzarilor de laptopuri in ultimele cinci luni.
 
Nu mai e loc de scaderi masive ale preturilor
Reluand o idee vehiculata de majoritatea operatorilor telecom de pe piata locala, tarifele din Romania sunt printre cele mai mici din Europa, Karsten Wildberger spune ca noi scaderi majore ale tarifelor nu mai pot avea loc in conditiile in care preturile sunt deja foarte mici.
"Avand deja cele mai mici preturi din Europa, eu nu cred ca vor fi scaderi majore ale tarifelor in viitor. Imi este greu sa cred ca o scadere ar fi sustenabila pe termen lung in conditiile in care operatorii fac o investitie asteptand sa obtina si un profit in urma investitiei. In viitor, investitiile vor depinde de contextul economic, dar si de nivelul preturilor."
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO