Business Hi-Tech

Vodafone: operatorii vor reduce subventiile pentru telefoanele mobile

Vodafone: operatorii vor reduce subventiile pentru telefoanele mobile
05.05.2009, 19:24 97

Operatorii de telefonie mobila din Romania vor aloca in acest an fonduri mai mici pentru subventionarea preturilor pentru telefoanele mobile in conditiile in care terminalele s-au ieftinit in ultimele luni, iar tarifele telecom de pe piata locala sunt unele dintre cele mai mici din Europa, estimeaza Karsten Wildberger, directorul comercial pe segmentul consumer al Vodafone.

"Nu as fi surprins daca valoarea subventiilor pentru telefoanele mobile ar fi redusa, avand in vedere nivelul actual al preturilor pentru telefoanele mobile. Pretul terminalelor a scazut mai ales in ultimele luni", a spus Wildberger, in cadrul unui interviu pentru ZF. "Daca subventia pentru un telefon mobil ar fi fost anul trecut de 100 de euro, probabil ca acum aceasta ar ajunge la 80 de euro. Subventiile de pe piata locala sunt ridicate si nu corespund in totalitate realitatilor comerciale de pe piata."
 Wildberger raspunde de toate canalele de vanzari retail, de logistica pentru telefoanele mobile, de marketingul pentru ofertele pentru clientii rezidentiali si de relatiile cu clientii, fiind practic numarul doi in managementul Vodafone.
Operatorii subventioneaza pretul telefoanelor mobile in special pentru clientii care incheie abonamente si care aduc astfel venituri mai mari si predictibile pe o perioada mai lunga de timp. Nivelul subventiilor creste odata cu tariful lunar al abonamentului.
Oficialul Vodafone spune ca nivelul subventiilor practicat de operatori este in stransa legatura cu nivelul tarifelor, al nivelului de profit si al sumelor pe care le aloca utilizatorii lunar serviciilor telecom. Wildberger spune ca indicatorii mentionati sunt si cei care determina diferentele dintre marimea subventiilor practicate de operatori pentru aceleasi telefoane pe piete diferite. "Avand in vedere ca Romania are probabil cele mai mici preturi la serviciile telecom din Europa, fapt care se traduce in venituri relativ mici per client, procentul subventiilor pentru mobile din Romania este comparabil cu cel din alte tari insa valoarea absoluta nu este comparabila. Daca ne uitam la o piata unde un client cheltuie in medie 50-60 de euro pe luna pentru serviciile telecom, valoarea absoluta a subventiei va fi diferita fata de o piata unde un client cheltuieste in medie pe luna intre 7 si 9 euro pe telecom."
Wildberger nu a oferit detalii despre nivelul subventiilor practicat de Vodafone sau despre schimbarile care au fost facute din acest punct de vedere, mentionand doar ca operatorul negociaza la nivel mondial cu producatorii de mobile, avand astfel acces la preturi mai mici.
Vodafone a obtinut in perioada aprilie-septembrie 2008 venituri de aproape 30 mil. euro din vanzarea de telefoane mobile, echipamente si cartele, conform datelor din rapoartele financiare ale grupului britanic.
Orange, cel mai mare jucator de pe piata de telefonie mobila, a vandut in primele trei trimestre din 2008 telefoane mobile, echipamente si cartele sim in valoare de peste 76 mil. euro, conform datelor din raportul financiar al France Telecom.
Anul trecut pe piata locala s-au vandut intre 4 si 5,5 milioane de telefoane mobile, conform estimarilor realizate de retaileri si companii de analiza. Valoarea pietei a fost de 362 mil. euro, conform unei estimari a companiei GfK Romania.
 
Clientii pot trece de robotul serviciului de relatii cu clientii cu 39 de eurocenti
Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a lansat un serviciu care permite clientilor persoane fizice sa intre in legatura directa cu departamentul de relatii cu clientii, contra sumei de 39 de eurocenti pe apel, indiferent de durata acestuia. "In plus fata de serviciul gratuit *222, clientii nostri au acum la dispozitie un nou serviciu alternativ care ofera acces direct catre consultantii Vodafone, fara a mai trece prin meniul interactiv. Servicul expres *555 este disponibil de luni pana vineri, in intervalul 08:00 - 22:00, si in weekend, intre 08:00 si 18:00", au declarat oficialii operatorului. Pentru companii, Vodafone are un call center dedicat, ce poate fi accesat la numarul *221.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO